Servera drycken med ett leende

Igår passade finbesöket och jag på att ta en tur till IKEA. För första gången på länge så strosade jag planlöst runt på det stora varuhuset som kund (jag handlar ofta men då väldigt effektivt och målinriktat). Man kan verkligen bli hemmablind även på jobbet för det var flera nya produkter som jag helt plötsligt fick upp ögonen för. En var karaffen LEENDE som slank ner i den gula kassen. Jag gillar den lite annorlunda formen jättemycket - kombinationen av den smala greppvänliga halsen och den breda stabila botten. Den rymmer hela 1,2 l trots att den är ovanligt låg, hur som helst fungerar den jättebra både till vin eller som idag - kallt vatten med skivade limeklyftor. Mumma!


Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback