Årets rosa band är formgivet av Liselotte Watkins

Hej! Nu finns jag återigen bakom tangentbordet, full av energi! På flyget hem efter vår välbehövliga semester i de lappländska fjällen kom jag över den första dagstidningen på tio dagar och läste då att min favorit (och hela Sveriges mest uppskattade modeillustratör) Liselotte Watkins formgivit det rosa bandet i år. Är det redan oktober? hann jag (lätt dagvill) att tänka, då det brukar vara årets rosa månad som Cancerfonden driver sin gedigna kampanj i kampen mot bröstcancer. Men det visade sig att smyglanseringen ägde rum redan på Tjejmilen som gick av stapeln i Stockholm förra helgen. Under hela oktober månad kan man stödja kampanjen genom att köpa bandet för 25:- på ICA, Apoteket, Lindex och Clas Ohlsson. Formgivaren säger själv om sitt uppdrag: - Även om ämnet är allvarligt och jag själv har förlorat två vänner i bröstcancer, så känns det viktigt att plocka fram det glada även när det är tungt. Mönstret påminner mig lite om min barndom på 70-talet och min mammas glada T-shirtar. Jag ville göra en armé av bröst som tillsammans känns starka - som fåglar på en telefonlinje ute i det fria. Själv tycker jag att bandet är superfint, i sin enkelhet, men det är väl knappast någon skräll då jag gånggång hyllat illustratören. Och dessa 70-talstuttar gör mig just glad och inte minst jättefull i skratt då jag genast tänker på min egen mamma som liksom de flesta andra när vi barn var små ogenerat solade topless på stranden. Och de gånger hon hysterisk rusade runt skrikandes med brösten flängandes, skuttandes och valsandes mellan haka och knän då någon saftsugen geting kommit för nära... *skratt*


Foto: Cancerfondens pressbilder av Melker Dahlstrand och självporträtt av Liselotte Watkins

Kommentarer
Postat av: pernilla

Jättefint! Jag blev lite full i skratt när jag läste om din mamma :D

2010-09-14 @ 11:48:58
URL: http://vitaparlor.blogspot.com
Postat av: Morsken

Hej Hjärtat och välkomna hem!

Vilket otroligt vackert "Tutt-band"!!!

Det ser jag fram emot att få bära i höst, ovanför mina än så länge friska "våta raggsockar"...

Jaadu.. DE stunderna glömmer man aldrig...:))



Puss från Morsken!

2010-09-14 @ 18:56:22
Postat av: Maja

Bandet är bara så läckert - definitivt snyggaste designen hittills! Allt Watkins rör vid blir till guld! Och din mamma lät ju bara för härlig, haha! :D

2010-09-16 @ 20:33:06
URL: http://cherryace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback