Fotograf: Henrik P

Häromdagen ringde Henke, fotografen jag hade förmånen att jobba med i projektet för ICOM i november, och sa att bilderna var klara. Gissa om det var häftigt att se det färdiga resultatet! Det är ett otroligt roligt arbete att skapa en studiointeriör som tillsammans med fotografens hantverksskicklighet blir livs levande i bild och jag hade fantastisk kul denna studiovecka. Tyvärr får jag inte ge er minsta lilla tjuvkik förrän IKEA lanserar bilderna i vår, men med tanke på hur fort tiden ilar förbi så hinner man väl inte ens blinka innan de finns på webben. Henriks portfolio rymmer inga drömhem för de många människorna men jag, som sett vad han gör för IKEA, gillar den lite hårdare vardagsrealismen som står i skön kontrast till den friserade inredningsvärlden.


Foto: Henrik Petersson, bilderna publicerade med tillåtelse av fotografen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback