Högklackat för blommorna

När jag var och handlande födelsedagsbuketten i fredags så hade jag en bild av hur de långa liljorna skulle bli i min jättestora cylindervas. När floristen hade bundit klart buketten så var den så kraftigt beskuren att den liksom skulle sett ut som Pippi i sina galoscher i den vasen. Då tipsade hon mig om att lyfta upp blommorna genom att knöla ihop cellofan i botten. Förutom att det ser extra vackert ut med lite struktur i vattnet så fyller det verkligen sin funktion, helt plötsligt sträcker buketten på sig som en mannekäng i höglackat.


Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul ide, den gillar jag! Ska testas vid nästa blominköp. :)

2011-01-26 @ 23:13:21
Postat av: Elin

Det här måste jag komma ihåg! Både snyggt och praktiskt :)

2012-01-31 @ 19:02:16
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/
Postat av: Elin

Får jag förresten lov att låna bilden om jag länkar till dig?

2012-01-31 @ 19:03:22
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback