Nu ska vi se, sa blinda Sara och tog yxa och hålsåg...

Tiden går fort när man har roligt heter det ju, timmarna har flugit iväg och vips så hade helgen passerat. Roligt och roligt, bara jobb och ingen lek har det mest sett ut och efter en intensiv jobbvecka somnade jag, euhm... innan kl. 18 i fredags och resten av helgen har det varit snickarbrallor på. Jag har byggt skrivbord och Jesper har bjudit på kladdkaka och beskurit äppelträden... Jämställt (eller omställt) så det förslår, ho-ho.

Eftersom jag planerar att platsbygga en lång arbetsbänk framför fönstret (inspiration härifrån) så stryker elementet lite på foten. För att släppa upp värmen och motverka kalldrag och samtidigt gömma sladdarna i en kabelkanal under skivan har jag gjort en rad med hål lika långt som elementet sträcker sig. Verktygen jag använder är en borrmaskin och en dosfräs (även kallad hålsåg). Jag köpte den för att få till "osynliga" kablar undertill när tv-bänken byggdes om och tyckte att diametern ø 64 mm passade bra till detta projekt också. MDF är ett ganska hårt material och det tar lite tid att fräsa ur hålen, eller man får välja - kör man så det ryker så luktar det bränt därefter också, något jag fick erfara igår. För att få en extra snygg finish har jag bestämt mig för att lämna in hela skivan på lackering imorgon så nu är det dags att bekänna färg. Vitt eller inte, och i så fall..? Det är frågan.

Ursäkta oinspirerande bilder, låt säga att detta inlägg är lite mer... faktabaserat!


Foto: Sara Zetterström



Kommentarer
Postat av: tinajo

Vad duktig du är - och vitt fungerar ju alltid! :-)

2011-03-28 @ 19:09:48
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Sara - Little Miss Fix It

@ Tina: tack Tina!! Skönt med lite hejarop, maken muttrar mest över hur mycket jag stökar till.. ;)

2011-03-28 @ 19:17:50
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback