Någonstans mellan RFSU och AW?

Idag stannade vi till i Leksand för en eftermiddagsfika och jag bläddrade förstrött i Dalarnas nöjestidning nolltvå. Som den sucker jag är för en bra copy eller fiffig reklam överhuvudtaget fastande jag för denna annons:



Det tog mig någon minut att reda ut förkortningarna och förstå att det faktiskt var en lifeline jag tittade på. Man föds sen kommer alfabetet, glass, tv, McDonalds, titta på film, skolgång, chatta, tevespel, föräldrafritt... och ja själv hittar jag mig själv ungefär mellan sexrådgivningen och after worken - inga barn men väl Saab kombi. Detta verkar betyda att mina dagar på restaurang Gyllene Måsen är över. Och jag som ääääälskar deras sega strips. Men som sagt, grym annons.

Uppdatering 111004: Originalet skrevs av Tage Danielsson 1967 och tolkningen finns ätt läsa här! Tack för vinken Nilla.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Här hittar du originalet, det är nämligen en dikt av Tage Danielsson från 1967 :-)

http://matsordenruntresa.blogspot.com/2011/02/livet-ar-kort-skrev-tage.html

2011-10-04 @ 18:17:20
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: JJ

Ja den är bra! Synd att det var ett plagiat men ändå. En lite mer uppdaterad version är det ju. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback