När vägarna korsas

Idag är jag tillbaka till verkligheten gånger hundra. Med en riktig skitdag som lämnat en bitter smak i munnen. Fy vad trist det är när ilsketårarna kommer gång efter annan, glatt påhejade av preggohormoner och allt känns orättvist och smådjävligt rentutsagt. Skönt då att det finns ljuspunkter som lyser upp. I mejllådan damp det nämligen ner ett utskick om Ikeas nya textilserie Myrlilja, designat av Lycke von Schantz. Det är här rubriken om korsade vägar kommer in, för för ganska precis nio år sen så hade jag bestämt mig för att plugga design och i samma veva hittade jag en folkhögskola perfekt för ändamålet. I Hällefors fanns språngbrädan för någon med designdrömmar och denna någon, jag alltså - om någon liksom jag lät hjärnan ligga hemma på huvudkudden idag, tog Gotlandsbåten över till fastlandet och körde de fyrtio milen till denna gudsförgätna håla i Bergslagen för att besöka skolans "öppna hus-helg". Där träffade jag David och en tjej som hette Lycke och tack vare deras härliga personligheter så blev det nog så att jag valde att göra ett folkhögskoleår i Hellforce, lära mig InDesign, bowla och jobba med arbetsprover till Designprogrammet i Kalmar och halka in på inredningsbananskalet... Änd de rest is history. Jag har ju absolut inte haft någon kontakt med Lycke vare sig innan eller efter Hällefors, men när namnet dök upp idag så blev jag glad över hur livets vägar slingrar sig fram och ibland korsas på sina ställen.


Kommentarer
Postat av: Carina

Jädrans vad snyggt!! När kommer detta i butik då?

Kanske dax att ta fram ritblock och kritor och skissa på nåt du med. Kanske dina preggohormoner kan frambringa nåt annat än ilskna tårar. Vem vet...kanske du kommer med något du med om detta gav lite smak!! Man kan när man vill!! You go girl.

2012-04-10 @ 22:37:35
Postat av: Frida

Usch, skitdagar är precis som de låter - they suck!

Men ibland kommer det något gott ur dem, så jag hoppas innerligt att det blir så för Dig! Och visst är det då härligt med fina bilder och bloggar som kan skingra ledsna och arga tankar och få en tillbaka på banan:)

2012-04-10 @ 23:51:36
URL: http://fridafranckie.se
Postat av: Sara - Little miss fix it

Tack fina ni för pepp! Ja Carina, inget är omöjligt särskilt inte under en mammaledighet, right?!

2012-04-11 @ 21:39:24
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Carina

Jodå Sara - 3 gånger har jag åtminstone försökt vara mer kreativ än vanligt och ibland även lyckats. Dock tar de små liven ibland mer tid än man tror men det finns tid, det är bara vad man gör den till!

Sydde mycket till mina två äldsta killar när de var små när minste killen kom fanns ingar roliga tyger. Nu finns det hur mycket som helst som är fint så NU skulle man varit mammaledig och nu när man blivit med overlock!!

Så du kommer säkert på både det ena och andra nya projekten ....som aldrig blivit av innan och som kanske blir verklighet!



2012-04-11 @ 22:03:45
Postat av: Julia

Härliga färger! xx

2012-04-14 @ 11:23:57
URL: http://ytligtgemytligt.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback