Lite väldoftande väldoft

Om gårdagen bjöd på elvatimmarssömn så blev det väl hälften av den varan idag. Att gå i väntans tider alltså och måtte den Vilda bebin inte komma idag, jag känner mig som ett vrak. Med en cirkusbebis i magen som använder kissblåsan som trampolin blir det många turer till badrummet och idag slog det mig att jag har värsta tvåltipset till preggos och andra.
 
Med en näsa som en blodhund är det lite krångligt för mig att botanisera bland dofter. Likväl som jag kan dö lite för att få sniffa mer av ett rakbalsam så får jag huvudvärk och andnöd av väldigt mycket annat. Inredningsvärldens doftljus göra sig icke besvär för det kan ju gå lite hur som helst och hittills har jag inte varit sugen på att chansa och lägga hundratals kronor på något som vid första sniffen funkar fint men efter någon vecka måste kastas. Synd, för jag gillar dofter, jag är bara lite petigare än de flesta. En doft, eller en tvål snarare, som kommit för att stanna i detta hus är danska Urtekrams ekologiska björktvål. Återfuktande och blid med en ren doft av björk och blåklint funkar den alla dagar (och nätter) i veckan. Jag hittade den på ICA Maxi och snart är det dags för påfyllning.
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback