Nyhet från FUWL - Plug Lamp

Jag fick ett pressutskick från  Form Us With Love häromdagen där de visade det senste tillskottet i designstallet. Lampan Plug Lamp för Ateljé Lyktan är en sån där sötnos som jag lite irriterat arkiverar under fliken "varför kom inte jag på det där". Lampan är dimbar, finns i fem färger och gjord av pulverlackad gjuten aluminium med en opak glasskärm. Och själva innovationen då? - Ett elluttag. Idén är genialisk, du har en lampa som alltid kan fylla sin funktion för när du är på jakt efter ett eluttag till ex. datorn eller telefonen så behöver du aldrig dra ut lampsladden och på så vis gå miste om ljuset utan kopplar helt enkelt in din pryl i uttaget som finns i lampfoten. Fiffigt så säg. Kan beställas på Designonline för 2.790 kr, jo-jo det är bara att börja spara för själv kan jag tänka mig en svart på sängbordet, perfekt till mobilen som även agerar väckarklocka. Kolla in denna kortfilm som min duktiga kalmarvän Jonas gjort förresten. Plug Lamp är enligt min mening liten, knubbig och rekorderlig - lite som Tjorven i Saltkråkan faktiskt.
Foto: Jonas Lindström, den i mitten självsvåldigt beskuren.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men jisses - vilken strålande idé! Skulle verkligen behöva en sådan. Men priset var lite för saftigt för att det skulle vara perfekt.

2012-03-17 @ 08:13:34
URL: http://www.form-re-form.se/blogg
Postat av: Hanna G

snygg och smart, ungefär som ja själv.. och du med såklart! ;-)

2012-03-17 @ 15:07:36
Postat av: sara - Little miss fix it

Anna: Mm, man får se det som en investering och försaka ett par tröjor hit och lite tidningar dit.. ;)



Hanna: Ha-ha, kunde inte ha sagt det bättre själv! ;)

2012-03-17 @ 19:52:06
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback