Paketetikett DIY

Inte för att låtsas som om jag inte råkar vara en tidsoptimist av rang men det här med småbarn u n d e r l ä t t a r ju inte precis, så när vi skulle iväg på kalas i helgen och jag upptäckte att vi glömt köpa ett grattiskort så fanns det heller inte tid att fixa ett. Men en liten etikett till paketet går att svänga ihop på nolltid.
 
Ta en bit färgad kartong (har du tur finns det något som passar i pappersåtervinningen, det här är en bit från en amningsinlägg-kartong, say no more) och klipp till födelsedagsbarnets förstabokstav i namnet, efternamnet eller kanske årsdags-siffran. Stansa ett hål och trä den direkt på paketsnöret eller fäst den som här med ett band i påsen presenten ligger i. Jag brukar spara papperspåsar utan tryck som överlever färden från affären till hemmet i gott skick, perfekt för presenter!
 
Jag klipper dessutom ofta bort de tunna banden som ibland sitter på kläder för att hålla dem på galgen och sparar dem i en låda. Urbra att använda när man bara behöver en liten ögla, som här till exempel.
 
Easy peasy, och just den här blev ju riktigt miljövänlig.
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: 2-barns-mamman

Lööve your tips! Brukar också klippa av de banden och använda i scrapbooking. Nu har jag ju ett användningsområde till! Tack :)

Svar: Härligt! Det var det lilla ;)
Little Miss Fix It

2012-11-07 @ 21:59:59
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok

De senaste tre födelsedagskalasen har jag helt glömt köpa kort... Tror jag ska göra några såna här små kort och ha färdigt till nästa gång! :)

2012-11-07 @ 23:55:09
URL: http://fragaugglan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback