DIY - pimpat spjälskydd

Eftersom jag fick lite pysseltid igår så blev spjälskyddet till barnsängen klart. Det första problemet som dök upp med en så gammal säng är ju säkerheten och ett spjälskydd kändes som ett måste eftersom bredden mellan spjälorna överstiger svenska säkerhetsföreskrifter. Dessutom ville vi ha ett som var lite extra högt, 30 cm, för att mjuka upp sängen och valde ett enkelt vitt.
 
Fördelen med vitt är att det är lätt att matcha men nackdelen är ju såklart att det blir lite trist och eftersom jag ändå var tvungen att flytta på knytbanden som var anpassade efter en standard 60x120 spjälis passade jag på att pimpa skyddet med nya band i en färg som gifter sig med tapeten. Färgen som var närmast i ton råkade bara finnas som kantband i den lokala tygaffären så jag började med att klippa till passande längder och sydde ihop dem dubbelvikta. Sen mätte jag ut var på skyddet som spjälorna hamnade, så att banden verkligen fyller sin funktion, och sydde fast dem i ytterkant.
 
Efter det var det bara att knyta fast skyddet, bädda sängen och hoppas att Marispanrosen ska gilla sängen lika mycket som jag gör. Jag blev supernöjd och det är ju detaljerna som gör det.
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It
 

Kommentarer
Postat av: 2-barns-mamman

Så fint det blev! Där kommer marsipanrosen sova som den lilla prinsessa hon är :-) Väldigt fin tavla med hennes namn o födelse vikt mm!

Svar: Ja, jag blev himla nöjd :). Den fina printen har hon fått från en väldigt snäll bloggläsare!
Little Miss Fix It

2012-10-22 @ 23:34:01
URL: http://askmolnochrosaludd.blogg.se
Postat av: Sandra

Åh så snyggt!!
Det enda jag saknar på bilden är en fäll nedanför sängen. Helst så ska det vara en kofäll, eller många fällar slarvigt utlagda.
För min smak är det för rent, saknar den lite murriga myskänslan man kan få med fällarna :)

Svar: Tack! Det låter mysigt med fällarna men passar inte i Marsipanrosens hörna, what you see is what she got om man säger så... ;-) Och ännu saknas det lite grejer, håller med om att det känns kalt.
Little Miss Fix It

2012-10-23 @ 00:54:10
URL: http://sandraeleonor.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Superfint!

Svar: Tack Ann-Sofie!
Little Miss Fix It

2012-10-23 @ 01:06:24
Postat av: -Sofie

Vad fint det blev. Längtar tills jag får pyssla med liknande projekt. :)

Svar: Tack Sofie! Det var plättlätt.
Little Miss Fix It

2012-10-23 @ 01:35:44
URL: http://www.sofiekleist.blogg.se
Postat av: stina

Fint de blev :)

Jag är inte klar med min väska än...behöver inbokade sykurstider om jag ska bli klar tror ja....

Svar: Ha-ha, jag vet vad du menar, men ongen behövde ju sova i sin säng så det var bara att göra't. ;-)
Little Miss Fix It

2012-10-23 @ 08:16:09
Postat av: Maria

Vart har du hittat spjälskyddet?

Svar: Det bjöd maken hem på Tradera.
Little Miss Fix It

2012-10-23 @ 18:51:56
Postat av: Lotta

Snyggt! Den sängen kan ju Boo har till hon fyller 20! Minst!! Ibland är det gamla, så helt rätt. I like it!

2012-10-23 @ 19:49:49
Postat av: Mille

Vad fint!

Jag är nyfiken på var du köpt den snygga tavlan med namn och info om bebisen?

Svar: Mille, den har en urduktig bloggkollega gjort till Boo. Spana in http://www.pyssellisasblogg.blogspot.se/ vettja
Little Miss Fix It

2012-10-23 @ 22:56:21
Postat av: Lisa

Alltså den där sängen är verkligen helt fantastisk! Och spjälskyddet blev ju toppen :) Kram

2012-10-24 @ 18:38:53
URL: http://www.pyssellisasblogg.blogspot.se/
Postat av: Julia

Var har du köpt det fina höga spjälskyddet? Eller hade du sytt själva skyddet också?

Svar: Nope, det var lite klurigt att hitta ett så högt så mannen klubbade hem det från Tradera
Little Miss Fix It

2012-10-26 @ 11:40:47
Postat av: Paulina

Jättefint :D

Svar: Tack! :)
Little Miss Fix It

2012-10-30 @ 09:14:52
URL: http://paulinaholmberg.blogg.se
Postat av: Åsa

Ferm Living tapeten jag bara älskar den.

Svar: Åh jag vet, Åsa... Underbar!
Little Miss Fix It

2012-10-31 @ 10:05:12
URL: http://killingyourdarlings.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback