Sånt jag aldrig skulle göra #1

Näheni, ny vecka och ny kategori här på bloggen: Sånt jag aldrig skulle göra.
 
Min bästa väninna Caroline, mamma till mina gudbarn 5 år och 2 to be, har de senaste halvdecenniet sagt "-Det där ska jag skriva upp, vänta bara tills du själv får barn" när jag uttalat mig lite väl bajsnödigt om något. Och jag är inte den som är den, jag kan erkänna när jag har fel. Det är ju bara så himla konstigt vad som händer med en, vad det är för substanser som infiltrerar kroppen när man får barn? Eller är all den där lustgasen egentligen en luftburen lobotomering?
 
Först ut i denna kategori är att blanda smutsiga kläder hej vilt. Det var inte allt för länge sedan jag stod i källaren och kippade efter luft när jag såg småbarnsfamilj-grannens maskiner tvätt snurra runt med ett innehåll som om regnbågen kräkts i dem. -Vilken misshandel, ack och ve, alla kläder kommer få en solkig grå hinna över sig. Och vad inser jag alldeles nyss när jag hänger upp en maskin tvätt i badrummet? Jag har ju själv precis åstadkommit en regnbågsspya! Innan Marispanrosen kom skulle detta definitivt vara fyra maskiner: en blå, en röd, en vit och en svart (fast jag skulle vänta tills det fyllts upp en maskin av varje kulör). Men nu - nu slängde jag in allt i en enda röra och som grädde på moset körde jag det i 60°!
 
Definitivt sånt jag aldrig skulle göra... Just saying.
 

Kommentarer
Postat av: tinajo

Jorå, den vägen vandrar vi alla..! :-D

Svar: Ha-ha, jag undrar just vilka fler vägar jag kommer vandra.... ;)
Little Miss Fix It

2012-10-15 @ 13:33:41
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.se/
Postat av: eastcoastmom, Spain

Den var kul! Jag blandar också ganska mycket vad gäller tvätt, men man måste ju "känna sin tvätt" alltså vet vad som färgar av sig. Och med barn har man ju tvättat allt hundra gånger, då färgar ju inget av sig längre...

Och, i de flesta av dina inlägg är hela texten understruken. Ska det vara så? Tycker det blir så svårläst, eller är det bara en yrkesskada jag har, som gör att jag hänger upp mig på sånt...

Kram

Svar: Precis, så var ju fallet denna gång, annars hade jag nog inte gått helt bananas ;). Jag vet hur sjukt irriterande det med texten är OCH svårläst. Jag väntar på att få hjälp att lösa det teknikstrulet snart. Tack för att du delar din åsikt! Kram
Little Miss Fix It

2012-10-15 @ 14:07:20
URL: http://grrringo.blogspot.com
Postat av: Anna med Ludvig och bullarna

En av mina favoritsaker i hela världen är ju att dela med mig av tips så här kommer ett till dig!
Skaffa "Dr. Beckmann Colour & Dirt Collector"! Små dukar som man lägger i tvätten och som suger upp överskottsfärg. Och det funkar! Japp, you heard it from me first!

2012-10-16 @ 23:53:22
URL: http://annatotti.se
Postat av: Victoria

Hahaha snacka om att jag känner igen mig!! För några år sedan (ca 7 st) så delade jag också upp tvätten så att det var vita underkläder, svarta underkläder, vittvätt, svarttvätt osv.. sen med åren har det blivit mer vit & svart tvätt. NU däremot när jag tvättar så är det en salig röra, handdukar, kläder i samma maskin (fasa) vittvätt har gått till mer ljustvätt och svarttvätt har blivit färgtvätt :)

2012-10-18 @ 13:42:26
URL: http://fruekman.blogg.se
Postat av: Victoria

Hahaha snacka om att jag känner igen mig!! För några år sedan (ca 7 st) så delade jag också upp tvätten så att det var vita underkläder, svarta underkläder, vittvätt, svarttvätt osv.. sen med åren har det blivit mer vit & svart tvätt. NU däremot när jag tvättar så är det en salig röra, handdukar, kläder i samma maskin (fasa) vittvätt har gått till mer ljustvätt och svarttvätt har blivit färgtvätt :)

2012-10-18 @ 13:42:26
URL: http://fruekman.blogg.se
Postat av: Lilli Nyfiken - Småbarnsmama!

So true ;p

2012-10-21 @ 19:25:56
URL: http://curiousme.blogg.se
Postat av: Malin -Mamma och Änglamamma

Hahaha! Så rolig du är!

"Det är ju bara så himla konstigt vad som händer med en, vad det är för substanser som infiltrerar kroppen när man får barn? Eller är all den där lustgasen egentligen en luftburen lobotomering?" Hihihihi!

Min pojkvän har blivi tvärtom sedan vi fick barn. Förut blandade vi hejvilt, men nu delar han upp det, sååå oeffektivt ;)

2014-02-12 @ 13:18:47
URL: http://josefinaelma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback