Studiebesök och avsked

I måndags kväll ramlade ingen mindre än Frida in här i Casa Zetterström, kanske mer bekant som Trendenser. Sist vi sågs var när vi var på Brucanspelning i Göteborg och jag var stor som en finlandsfärja, remember? Nu kom hon alltså för att hälsa på Marsipanrosen, finlandsfärjeorsaken alltså. Nu lät det ju som om vår biologiska mångfald blev till på en kryssning men så roligt hade vi inte. Well well. Som sagt så var Boo den stora attraktionen men jag fick också lite uppmärksamhet fast kanske mest lite på ett hörn.
 
Igår for vi runt på Öland i ett rätt fruklöst loppisdrev och idag fick jag följa med henne på studiebesök på RoyalDesign. Konstigt att det ska behöva komma en norrländsk göteborgska och hälsa på för att jag ska besöka ett superintressant företag i min egen hemstad men så kan det vara ibland. RoyalDesign säljer sjukt mycket desinprylar på nätet. Fler än 50 000 faktiskt vilket nästan fick mig att sätta bjudteet i halsen... och de har även en liten kläm och känn-butik i Sturegallerian i Stockholm.
 
 
Där satt jag som en fluga på väggen när det diskuterades business och det gav mig en stor dos av drivkraft och massa sug, sånt där som är så viktigt att känna fast (och kanske ännu mer just då) man går hemma och kryssar bland D-droppar och amningskupor i drivor. Det här var veckans höjdpunkt fast det bara är onsdag tror jag bestämt och det är det som är så roligt med Frida, hennes driv smittar av sig. Nu har jag tyvärr skjutsat henne till tåget och vi har kramats hejdå för den här gången och Marsipanrosen sov sig igenom hela avskedet. Likabra var nog det för avsked är ju jättetråkiga. Usch ja. Kom snart igen fina Frida!
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Ugglan | Klok som en coffeetablebok

Åh vilken fin uggla! ;)

Svar: Det är Mats Jonasson, formgivare i Målerås glasbruk som gjort den. Extrapris på RoyalDesign just nu ;) http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=65028
Little Miss Fix It

2012-10-11 @ 04:17:27
URL: http://fragaugglan.se
Postat av: ACIRES - Fotograf i Skåne

Du har ju en super fin blogg ska jag säga dig, här tittar jag in fler gånger!

2012-10-18 @ 21:29:53
URL: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback