Återbruk

I torsdags var det varannan vecka och dags för ännu ett gästspel i Din förmiddag (klicka på länken för att komma till programmet, jag kommer in efter 50 min) P4 Kalmar där jag pratar inredning mellan 10.30-11.00. Jag gillar att prata i radio, visst är det lite svajigt och svårt att vara knivskarp och kvick i replik och tanke men det kommer väl med vanan hoppas jag.
 
Den här veckan valde jag att prata om återbruk och att se gamla möbler med nya ögon, som en motpol till slit & släng. För visst kan man få en produkt att göra rena rama Askunge-förvandlingen med lite färg och fix. I programmet uppmanade jag lyssnarna att dela med sig av sina bästa fixartips och gärna före/efter-bilder och nu gör jag detsamma med er kära läsare. Det vore superkul att få ta del av era projekt så skicka bilder till littlemissfixits(a)gmail.com vettja.
 
Ett typiskt sådant projekt såg jag i senaste(?) numret av PLAZA interör, 4/2013, där man hade målat en gammal IKEA-barnstol i två olika läckra kulörer. Fint och personligt eller hur!?
 
Foto: Faximil PLAZA interiör 4/2013
 
Igår körde vi ett race i köket och nu skymtar vi slutet av renoveringstunneln så appropå före/efter-bilder, de kommer så småningom för er som är nyfikna. Idag är Marsipanrosen och jag havsänkor, Jesper är och trampar på vadarstövlarnas catwalk, och nu tänker vi ge oss ut i solen - hoppas att den strålar i hela landet!

Kommentarer
Postat av: Karin A

Hej,
och tack för en härlig blogg/livsstilssida. Jag skrattar ofta igenkännande till dina vardagsbetraktelser och njuter av dina inredningsdetaljer. Ett härligt avbrott och mycket inspirerande. Nu är jag tillbaka själv efter nio månaders föräldraledighet så nu har även jag tid att läsa bloggar ;)


Nu till min aktuella fråga. Ovan underbara barnstol från IKEA har väl (?) tagits ur produktion och jag vönder mig därför till dina initierade läsare för tips om var jag kan hitta stolarna.
Mina negativa erfarenheter av Blocket gör att jag är lite hämmad från den sidan.

Kanske kan du och dina läsare hjälpa mig att finna två fina exemplar?

Svar: Hej Karin!Tack för dina fina ord! :) Jag ska se vad jag kan göra i din jakt på AGAM.
Hej så länge!
Little Miss Fix It

2013-04-23 @ 10:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback