IKEA väcker känslor

Jag har för mig att jag skrev i min jobbansökan, då 2007 när jag sökte inredartjänsten på IKEA, något i stil med att antingen älskar man eller så hatar man IKEA. Ingen svensk lämnas helt oberörd inför möbeljätten. Kanske är det därför denna post har gillats 3,851, delats 152 och kommenterats 143 gånger i skrivandets stund. Och kommentarerna är verkligen både ris och ros. Just nu kör IKEA nämligen en kökskampanj där man för varje 10 000 kr man köper kök för får 2000 kr att köpa annat för och den här köksbilden visades i samband med inlägget på deras facebooksida.
 
Igår var jag på jobbet, barnledig mellan 8-17 för att göra en jobbintervju. Som jag nämnt tidigare så sker det omstruktureringar och nästan alla måste söka om sina tjänster. När jag klev innanför dörrarna, eller förresten, redan när jag satte mig på tåget ett par timmar tidigare, så kände jag hur mycket jag saknat det där stället i Älmhult. Pulsen, människorna, ackuratessen och värmen i en härlig blandning. Jag blev helt känslostormig när jag sprang ner i fotostudion för att krama om och snicksnacka med en av de finaste snäckorna i inredarhavet. Det är förresten hon som stylat den här bilden som väcker så många känslor. Love and hate. När vi hade intern omröstning inför katalogsläppet i höstas så var just den här bilden en av dem som fick flest röster (många inredare med mig gillade den), samtidigt som den väcker blandande känslor på facebook. Det är som sagt det jag gillar med IKEA, ingen lämnas oberörd.
 
Vad tycker du?
 
Foto: IKEA
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Här skulle jag kunna bo! Helt min stil...Lätt att nå allt.

2013-05-04 @ 22:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback