Klädskåpet före och efter

Det har varit lite tyst här på bloggen, men tack vare mobilen så läser jag era fina kommentarer och blir så glad! Anledningen till bloggtorkan är mest att vi har en snuttig Marsipanros på kvällarna så när min plan är att amma en stund och sedan ha lite Little Miss Fix It framför datorn-tid så har hon bestämt sig för att marathonamma och vakna så fort jag rör mig en millimeter. Nåväl, på fixarfronten har det definitivt inte stått still, både symaskin och pensel har gått varma och jag tänkte visa klädskåpet, lite hur det såg ut före och hur det blev färdigt. Efter ett par dagar i sovrummet insåg jag att det luktar för mycket färg så nu får det stå och riktigt torka och vädra av sig en vecka eller så. Detta måleriprojekt som sagt. Hua vad många lager färg det blev, men slutresultatet blev riktigt bra tycker jag.
 
Före:
 
Efter:
 
Skåpet var utrustat med tre hyllor när jag köpte det och för att passa Marsipanrosens behov och inredning modifierade jag det lite. Förutom att jag satte dit en klädstång, valde att sätta den längst ner eftersom det vi använder dagligen passar bättre att förvara högst upp så att man slipper böja sig som en märla varje dag, så använder jag små plastlådor till strumpor, hårband och dregglisar. Smått som annars mest far runt tänker jag. Tapeten är den samma som bakom hennes säng och den knyter ihop bebishörnan på ett fint sätt.
 
Nu ska vi stuva in badkläderna i bilen och ge oss iväg på vår andra lektion i babysim. Gissa om vår lilla busa älskar't! Dessutom är det lite mer än bara badväskan som stuvas för direkt efter kör jag och Marsipanrosen en Thelma & Louise och gör ännu en roadtrip norrut. Vi fick liksom mersmak av alla mostrar och far- och morföräldrar i julas. Dessutom vankas det Formex imorgon. Blir det lite tyst här igen så vet ni att vi har fullt upp med att mässa omkring och dräggla på släkten och så. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!
Vad fint! Håller själv på att måla om ett vitrinskåp (måååånga lager vitt!) men blev lite nyfiken på ditt fin handtag; hur har du gjort det?!?

2013-01-16 @ 10:16:12
URL: http://www.malinweinert.se
Postat av: Malin F

Så fint det blev! Jag blir verkligen jätteinspirerad och vill också ha ett fint klädskåp! Synd att vi har tråkiga inbyggda garderober i vår lägenhet. Vill flytta till hus men det dröjer nog ett tag tyvärr..

2013-01-16 @ 10:54:55
URL: http://miss-malin.blogspot.com
Postat av: Ullis

Hej Sara, vad fint!! Jag går ocksåmed huvudet fullt av inredningstankar då H ska få nytt rum. Klädskåp ska vara en del av rummet. Var fick du tag i skåpet?
Förresten, är du på Formex vore det ju så kul att bara ta en snabb fika och säga hej!!
Kram

2013-01-16 @ 17:14:37
Postat av: Mia

Vad fint det blev! Tapeten är fantastisk!

2013-01-16 @ 22:18:24
Postat av: Jessica

Så fint!
De där vita förvaringslådorna har jag också införskaffat mig. Här används de till de utdragbara kökslådorna och har bringat mer ordning bland mjöl-,socker-, flingpaket mm. Superfint och praktiskt!

2013-01-17 @ 09:14:10
URL: http://retrolyckan.blogg.se
Postat av: Anna

Så fint det blev! :D Det är så roligt att följa dina projekt, du är så duktig! :D

2013-01-17 @ 11:40:14
Postat av: johanna

Va fint det blev! Och va fint mönster i skåpet. Det gjorde du bra :) Va glad hon måste bli att ha en sådan mamma :)

2013-01-18 @ 09:13:47
URL: http://madebyjohannalarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback