Recension - Glass av Elisabeth Johansson

Att jag gillar choklad är ju knappast någon nyhet men något jag gillar nästan ännu mer är glass och sedan boken med samma namn kom med posten för ett par månader sedan så har vi två haft en cool romans. Glassporr när det är som bäst, med smarriga bilder och rätt lätta recept. Vissa säger att man inte kan äta glass på vintern för att det är så kallt. Som om man inte skulle kunna äta en bit grillat kött på sommaren då, för att det är så varmt? Dumheter.
 
Jag har testat chokladglass och saffransglass och sorbet och semifreddo. Tyvärr kan jag ju av copy-rättsliga skäl inte publicera några recept här på bloggen men gillar du glass i allmänhet eller om du känner att du behöver ha lite inspiration för att damma av glassmaskinen i synnerhet så rekommenderar jag verkligen denna fina bok. Ärligt talat så räcker det ibland med att bara titta på bilderna för de är så ofantligt tjusiga och inspirerande. Ice ice baby.
 
Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack för bok-tipset...snart på väg hem även till mig. Mmmmmmmmums! Melonpinnar, Fläder o päronpinnar.... :)
Kram

2013-01-28 @ 16:42:23
Postat av: Linda - Design Concept

Hemmagjord glass som är såå gott. Tack för det bok-tipset!:)

2013-01-29 @ 15:40:46
URL: http://blogg.designconcept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback