IKEA's köksinvigning

Jo jag är typ sist på bollen om denna världsnyhet, men det kom lite emellan... Igår morse tog jag barnet under armen och gick på invigning (intern och för press) av IKEA's stora köksnyhet METOD. Kalmarvaruhuset bjöd på ljusschow, bubbel och tjusiga pennor i fodral. Invigningstal av projektgruppen och bandklippning av nya varuhuschefen Bojan. Det var bara några år sedan jag själv var en del av den där projektgruppen när varuhuset gjorde sin förra köksombyggnad och jag var nu extra imponerad över resultatet eftersom jag vet slitet som ligger bakom ett sådan projekt. Varuhuset ska ju fungera för kunden alla dagar i veckan, ombyggnadskaos till trots.
 
METOD, den nya köksserien, bygger alltså på moduler, 20/40/60/80/100 cm, vilket ger möjligheter till oändliga kombinationer (480 000 tyckte jag de pratade om, ni fattar ju) och finns precis som tidigare i olika utföranden - modernt, skandinaviskt eller lantligt t ex. Något jag gillar med IKEA (både som kund men allra mest i jobbet som inredare) är att inspirationsnivån alltid är hög. Fiffiga lösningar och nytänk som gör att man direkt vill gå hem och fixa.
 
Enda minuset med den här lanseringen är att jag gärna skulle byta ut vårat lätt nyrenoverade kök mot ett nytt...
 

Foto: Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Fia

Vi var på Ikea igår å kollade lite. Mkt schysst och kommer lätt bli Ikea när vi ska planera vårt kommande kök. Vi fick inspiration igår och längtar till huset och ta bort det väldigt bruna köket :) kram!

Svar: Iiihh tänk vad mycket kul ni har framför er. och jobbigt och skittråkigt. Men mest kul!! Kramkram
Little Miss Fix It

2013-06-05 @ 09:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback