Plats för mig! - ny bok från IKEA

Här regnar det i sidled, himlen är trendigt grå och jag tror att jag skymtade rumpan på en isbjörn imorse. Så vi kurar inomhus Rosen och jag. Vi har tjejhelg. Jesper är på fiskecup (alltså, frivilligt ska han tillbringa två dagar i fyragradigt vatten). Bar ut det fluffigaste duntäcket från sängen och sitter på dagbädden under allt fluff och läser Min första bok om vilda djur. Marsipanrosen pekar på bilderna och säger "tant" om elefanten och "memma" om myran och jag kan inte dölja stoltheten utan utbrister Jaa! Elefanten. Myra, ja! och får hålla tillbaka impulsen att applådera.
 
När det är min tur att bläddra i en bok blir det nya Plats för mig! som hängt i någon vecka och väntat på uppmärksamhet. Kex och kritor till ongen gör att jag får några minuter att ögna igenom den. Fylld av vardagssituationer och fiffiga lösningar för hem med barn, och deras föräldrar. Den är jättefin! Lekfull. Kreativ. Informativ. Och fylld med vardagssituationer och hög igenkänningsfaktor. Älska barninteriörer! Plötsligt, nästan i mitten, dyker en gammal favoritbild upp och genast väcks den gamla drömmen om att inreda en industribyggnad eller lagerlokal till liv. Inspirerande som sagt. Och superfyndig, som IKEA FAMILY-medlem betalar man bara 99kr.
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Likadant här..regn, regn och grått! November är ju bara så låååååång. Då är det kul med en ny IKEA-bok "Plats för mig"! Ska bli roligt att få se den så småningom. (Tråkigt att man inte kan få böcker hemskickat.) En fråga...du skrev om IKEA-tillsammans och den ljuvliga lilla blomvattenkannan. Där står på deras hemsida "IKEA-tillsammans är öppen för alla medarbetare"? Kan man som privat person alltså inte besöka den?

Svar: Men tänk så mycket legitimt myys man får hållas med med filtar och ljus i november! ;)
IKEA Tillsammans är även ett konferenscenter så det är nog det de hänvisar som för medarbetare. Den lilla souvenirshoppen innanför entrén är öppen för alla, privatperson som ikean :)
Kram i höstmörkret!
Little Miss Fix It

2013-11-09 @ 16:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback