24. Renoveringsplanering

 
Innan jag helt glömmer av det och innan nya avsnittet efter påskuppehållet släpps imorgon vill jag bara påminna er om poddavsnitt 24 då det verkar fallit lite mellan (stolarna) inläggen här på bloggen. Vi pratar om sånt som är viktigt att tänka på när man renoverar; som budgetberäkning, val av hantverkare, offerter m m. Av egen erfarenhet den senaste veckan så kan det räcka med svåråtkomligt vatten och 55 extra borrmeter för att den berömda "tjugoprocentsregeln" på budgeten ska övertrasseras. Emoji med sammanbitet leende.
 
Nu är det snart dags för Snacka snyggt-föreläsningen och vi har outsourcat förskolehämtningen med efterföljande vargtimme (ni vet den där timmen när man ska laga middag med en slutkörd treäpplare hängandes i benen samtidigt som ens egens energidepåer är lite devalverade) till välvilliga vänner. Förutom vid två bröllop då farmor&farfar™ ryckte in förra året så är det första gången vi har barnvakt på riktigt och jag sitter här och är nervös. Mammafladdrig och förväntansfull på samma gång. Och jag längtar redan tills efter föreläsningen då vi ska åka och hämta Marsipanrosen och få höra hennes version av dagen.

Kommentarer
Postat av: House Candy / Marie & Frida

Vi på House Candy lyssnar på Kom In och gillar er skarpt!
Så här skriver vi om pdodden:
http://housecandy.se/kom-in-podden-med-sara-och-hildur/
Kör hårt tjejer! // Frida & Marie

Svar: Ni är ju för gölliga! :-*
Little Miss Fix It

2014-04-24 @ 18:56:38
URL: http://housecandy.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback