DIY - grafisk bricka

Jag håller på att snygga till en lägenhet inför försäljning och saknade en bricka som ska kunna dölja det inte så fotogeniqe nätverksuttaget över köksbänken samtidigt som den dekorerar. Att hitta en bricka i rätt storlek och stil var ju inte det lättaste i småstaden och med två dagar till plåtning var nätshopping uteslutet. Sagt och gjort, en sväng till IKEA för brickan, Biltema för färgen och svart matt klistervinyl jag hade hemma blev lösningen.
 
 
Igår var det typ sämsta sprayvädret sedan förra istiden vilket gjorde att hela sprayburken gick åt och delar av naturen följde med i lackeringen men resultatet blev good enough. Väldigt nyttigt för mig att känna så. Att dessutom ha en hungrig stjälpreda vid min sida bidrog rätt mycket till i den känslan. Om man säger så.
 
 
Brickan fick torka över natten och under tiden stansade jag ut cirklar av den svarta vinylen som jag sedan skar itu godtyckligt. För dynamikens skull ville jag inte att alla skulle vara jämnstora. Notera att stjälpredan både testat kritorna på duken uppe till höger och hann med att signera den nylackade brickan med en bläckpenna. Sigh.
 
 
Idag var det bara att klistra halvmånarna i önskat mönster och det blev något av en ferm living look-alike som kommer att passa alldeles utmärkt för ändamålet. Voila!
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Jo

Riktigt snygg! Jag har ju missat FLs "original" så din bricka kommer vara mitt "original"! :)

Svar: Tackar! Haha, fast en kopia kan ju aldrig vara ett original, men ibland bättre ;)
Little Miss Fix It

2014-04-24 @ 07:29:43
URL: http://www.frkp.blogspot.com
Postat av: michaela- mamma till tre 💗

snyggt!

Svar: :)
Little Miss Fix It

2014-04-24 @ 08:59:41
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/
Postat av: Tove

Hur snygg som helst!

Svar: Åh, tack - jag gillar den och idag är det dags för plåtning.
Little Miss Fix It

2014-04-24 @ 10:59:54
URL: http://soderskogen.wordpress.com
Postat av: jennie

Jag säger väl som vanligt då: jag önskar att jag också kunde! Men jag har faktiskt börjat pyssla i liten skala och då är dina diy-inlägg guld, så tack för all inspiration du bidrar med!

Svar: Vad kul jennie, tack för din kommmentar! Keep up the good pyssel :)
Little Miss Fix It

2014-04-24 @ 20:14:03
Postat av: Lotta

Fasingen vilken snygg bricka! Jag vill ha! Det blir att cykla till second hand imorgon och kolla brickor + lite färg och svart vinyl i färg affären. Tack för tipset. Kram

2014-04-25 @ 22:13:26
Postat av: Sofia - Sofias Inredning

Superfin Sara! :)

2014-04-27 @ 22:54:37
URL: http://sofiasinredning.blogg.se
Postat av: A-C

Snyggt! Åh, jag vill också göra en bricka!
Vart köpte stansen som du gjorde cirklarna med?

Svar: Ursäkta superdupersent svar! Stansen kommer från Panduro. :)
Little Miss Fix It

2014-05-04 @ 07:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback