Renovering dag 10

Jag har ägnat en stund nu på kvällen åt att sammanfatta renoveringen, so far, i min kalender och till min hjälp använde jag kamerabilder, mobilbilder och Instagram. Vad fort man glömmer! Därför känns det kul att spara även dessa ögonblick på bloggen trots att de känns tämligen oinspirerande och väldigt diskbänksrealistiska. Jag tror det är viktigt för den totala upplevelsen att kunna se tillbaka även på processen och inte bara före/efter-moment. Lite som att vara i nuet.
 
Renoveringsdag 10 betyder alltså att det är den tionde dagen jag är där och renoverar, annars är det almanackamässigt två veckor sedan vi började. Idag lade jag 3 timmar på torpet, och minst 30 min av dessa gick åt till att laga och äta lunch. Så vad hinns med på ett par dryga timmar?
 
  • den spacklade österväggen slipades och glipor fogades med akrylfog
  • söderväggen som har treetex och spånskiva som annars kommer suga mycket tapetlim (så mycket att tapeterna kunnat trilla ner?) grundmålades med vitfärg
  • 2/3 av österväggen tapetserades
Ja, det var ungefär det som hanns med, plus fram- och undanplockning. Eftersom jag råkade ha ner radion i golvet igår (R.I.P) blev det Spotify idag och eftersom våra offline-listor är kraftigt begränsade lyssnade jag på Orups tidigare alster i två timmar. På repeat.
Av förekommen anledning funderade jag mycket över hur hans pappa var och vilka låtar som han skrev med Sofia "Soff-i-propp" Wistam i åtanke. Didn't see that coming.
 
Jag är ju inget fan av underarbete, men jag är ju perfektionist och aningen anal när det kommer till noggrannhet och då finns det inga genvägar. Tänkte annars att torpet skulle vara min arbetsterapi och början på min resan mot "good enough". Så jag maskade inte dörrfodrena innan jag målade, grymt anarkistiskt måste jag säga...
 
Foto: Sara Zeterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Jag tycker det är riktigt roligt att se även framfarten, roligare sen när man jämför före/efter när man ändå sett lite glimtar under loppets gång. Inte för inte som vårt husbygge fotograferas typ dagligen för att kunna följa vad som hänt från en dag till en annan..

Svar: Du är klok du, själv är jag nog skadad av alla tillrättalagda stylingar ;). Ska kika in och spana på ert bygge!
Little Miss Fix It

2014-04-23 @ 06:12:06
URL: http://villaaroma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback