Verktyg när man tapetserar

Vissa saker underlättar hantverk väldigt mycket. En sak är Polly. Eller egentligen vilket godis som helst. Faktiskt. En annan är musik eller trevligt sällskap (både och är a match made in heaven). Det som är allra mest svordomsreducerande är dock verktygen avsedda för ändamålet och de här har jag i fickan just nu:
 
brytbladskniv
sax
tapetkniv med hölster (som värsta tapetserarkåbåjsaren)
snickarpenna
 
och den syns inte i bild men alltid en måttstock. Det tog mig nog ett halvår efter att jag slutade på IKEA-varuhuset att vänja mig av vid att treva på låret efter tumstocken. Seriöst. Man behöver liksom alltid mäta något.
 
Desutom underlättar det att ha en tapetskrapa i plast och ett lagom långt vattenpass, typ 0,6m.
 
:.sara - som snart vuxit fast i Fristadsbyxorna och förgäves kommer treva efter tumstocken fram till jul. Igen.
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback