DIY - pimpad kakburk

Jag tänkte avrunda den här alla hjärtans-dagen med ett pysseltips som jag visade en uppskattad filmversion av på mitt Instagramkonto igår. Tillsammans med harlequinrutan är det klasssika trum-mönstret av trianglar några av favoriterna i barnrummet. Efter julens pepparkakskavalkad lade jag vantarna på några burkar som annars skulle gå till återvinningen, rengjorde dem från originaldekalerna och pimpade sen med klistervinyl.
 
 
Just förvaring verkar man liksom aldrig få nog av i ett barnrum, likt Gremlins muterar och förökar sig saker i skydd av mörkret och burkar, lådor, boxar och askar behövs hela tiden för att sortera och hålla ordning på prylarna. Klistervinyl är ju så otroligt tacksam att jobba med utifrån att man själv bestämmer formen och  det finns många färger att välja mellan. En burk, plastfolie, sax, skalpell, stållinjal och skärunderlag är alltså vad som behövs.
 
 
 
Just till detta projekt åkte jag till ett tryckeri (brukar annars handla vinylmetervara på färgaffären) för att köpa spillbitar för pytt och ingenting som jag själv skulle klippa till. Väl där blev jag alldelels till mig omgiven av allt material, teknik och de oändliga möjligheterna att göra grymma reprojobb (något som säljaren inte var sen att spinna vidare på) och plötsligt stod jag där med färgkoordinerad specialtillskuren vinyl för en kippa efter luft-summa och kände mig rent av lite snuvad på konfekten, själva pysslet. Så det mest handfasta tipset är onekligen DIY. Gör det själv, köp vinyl på metervara och skär eller klipp efter eget huvud så får du snygga förvaringsburkar för under hundringen. Var bara noggrann både när du skär/klipper och klistrar så ser det superproffsigt ut. Perfekt till klossar, lego, kritor, pysselsaker och annat småplock som gärna svämmar över i barnens rum. Lycka till! ♥
 
Foto: Sara Zetterström, Little miss fix it

Kommentarer
Postat av: Emma F

Snyggt som tusan! Och snajsiga tavlor bakom, vi lade vantarna på de sista som fanns i Linköping.
Ha en fin lördag!

Svar: Tackar! Ja här hemma är det bara Paris som huserar, eller jo, London också, alltså städer som jag besökt vad det verkar... Får se om NY kommer upp i sommar då ;) Helgen var toppen! Kram
Little Miss Fix It

2014-02-15 @ 07:17:49
URL: http://emmafahlstedt.se/blogg
Postat av: ami

As smart tips, tack :)

2014-02-15 @ 07:28:14
URL: http://twofaced.se/
Postat av: jennie

Med risk för att låta som en fjortis, men jag önskar att jag var lika duktig som du! Fasen vad mycket bra idéer du delar med dig av, älskar´t!

Svar: Ahahahaha, vad söt du är! Tack snälla. PS. Fjortis är det nya svarta ;)
Little Miss Fix It

2014-02-15 @ 12:28:59
Postat av: Lisa

Håller med Jennie, men jag önskar jag var ens hälften så kreativ som du =)

Svar: Men awww, ni är juh för gölliga. :)
Little Miss Fix It

2014-02-16 @ 12:09:12
URL: http://sunnyday.blogg.se
Postat av: Doredoris

Snyggt!

Svar: Kul att du gillar!
Little Miss Fix It

2014-02-16 @ 19:21:48
URL: http://www.doredoris.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback