Sökes: vitrinskåp, furuskåp, fultskåp

Ikväll kommer min lil sis' på besök. Det var över ett år sedan hon var i Kalmar så det ska bli jättekul att ses lite mer omfattande. Eller ses och ses, hon ska hänga med Marsipanrosen och Jesper och jag ska - tiotusenkronorsfrågan - fixa på torpet! Vilken skräll. Fast själva renoveringen är ju nästan helt över (några foder ska målas, och dörrar) resten är ju mest piff och puff.  Puff som i en himla massa skåp som ska målas; linneskåp, bra att ha-skåp i köket och ett badrumsskåp även det i köket. Som om det inte vore nog så efterlyser jag nu ett skåp till hallen.
 
Ja den där lilla hallen alltså, som liksom glömdes bort i allt det viktiga med kök och vatten och takmålning deluxe. Nu är den i alla fall målad och skall inredas och vad är ett hem utan en fungerande hall? Inget fungerande hem faktiskt. Tidigare var den lilla hallen på 2,5 m² en plats för allt ifrån luftgevär och simringar till gummistövlar och sekatörer. Staplade på varann. Nu tänkte jag att den skulle rymma lite mer skor, jackor och bra att ha och lite mindre av Bear Grylls överlevnadsutrustning liksom.
 
Åter till efterlysningen. Eftersom hallen är så mini-mini men kräver så maxi-maxi-förvaring skulle jag vilja ha ett vitrinskåp där. Lagom brett, lagom djupt och med glas så att det inte känns som en massiv klump som ramlar över en när en sätter foten i stugan. Ett skåp som jag tänkte måla, ja när jag ändå har ångan uppe sådär.
 
Hur många gånger har en inte sett ett sånt här skåp på ex. Blocket när en letar efter Svenskt Tenn-aktigheter eller väldigt ofuru-grejer? Typ jämt. Men nej nej, den senaste månaden har det bara varit ett (som jag tyvärr inte hann köpa) och jag har besökt en hel del loppisar kan jag informera om. Ibland dagligen. Är inte det typiskt så säg när en letar? Så nu ställer jag mitt hopp till er! Har du ett, känner någon som har ett, vet någon second hand eller loppis som kan ha, helst i Kalmar med omnejd (tiomilaradie för rätt skåp) till salu så lämna en kommentar eller skriv ett mejl till littlemissfixits(a)gmail.com och jag kommer hamsterhjula av lycka! Och visa efterbilder på bloggen *lock, lock*.
 
Helst inom måtten: B: 110cm H: 185 D: 40-50cm 
mvh japansågen
 
Ha en finfredag tills vi hörs igen (å det hoppas jag att vi gör snart, alla skåpägare)!
 
Foto: googlat och hittat här.

Kommentarer
Postat av: Ingela

Själv hittar jag väldigt mycket saker i sälj/köp grupper på FB. Gå med i en grupp nära dig så ska du se att du kan fynda ditt skåp :)

Svar: Ja, bra idé!
Little Miss Fix It

2014-07-07 @ 20:50:18
Postat av: Magda

Hej Sara!
Jag har köpt exakt ett sånt vitrinskåp på second hand-affären brevid Shell i Nybro för kanske två månader sedan. Vill minnas att jag såg flera där.

Svar: Tack för tipset som sagt, jag fick ju tag i ett på Blocket ändå... :)
Little Miss Fix It

2014-07-08 @ 23:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback