Trädgungan

Jag hittade en parkbänksliknande sak till gunga i kvarterets second hand-butik för ett tag sen, ett snabbt MMS till Jesper och den låg snart i ett bagageutrymme nära mig.
10 meter av lagom tjockt hampa och med siktet inställt på tomtens stadigaste gren hissade jag samma kväll upp den i eken på torpets baksida, att det inte blev något över av repet kan man ju förstå.
 
 
Jag har ingen aning om hur man flätar rep men jag testade att linda upp lite och flätade samman två öglor i varsin ände av repet och det blev tokstarkt men som en extra försäkran lindande jag ungefär hundra varv med varp runt också.
 
 
De här vansinnigt soliga och härliga dagarna har det varit skönt att släpa ut lite filtar och kuddar för att bara ligga och gunga i svalkan under trädkronorna.
 
 
Fast den riktiga vilan infinner sig nog ungefär samtigt som Boo tar sin middagslur någon annan stans...
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Åh så härliga bilder

2014-07-27 @ 17:22:10
URL: http://ninnzan.se/
Postat av: Hanna - Träning och min vardag som trebarnsmamma

Åh vad härligt att kunna ha en gunga så där!

2014-07-27 @ 22:03:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: AK

Du får lära dig splitsa som en sjöman. Över en och in i nästa är kom-ihåg-mantrat!

Svar: Ha-ha, att splitsa som en sjöman ska bli min nästa grej! ;-) Tack för mantrat.
Little Miss Fix It

2014-07-30 @ 22:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback