19. Spara & förvara eller slänga & förtränga?

Äntligen fredag! De senaste veckorna har tisdag till torsdag varit så schemalagda med jobb för IKEA Kalmar och dagistider att måndag och fredag är vattenhålen för att hinna med övriga uppdrag, sälja in nya jobb och administrera papper (och äta Polly). Så det gör jag nu sedan jag lyssnat igenom poddavsnitt 19 under morgonen.
 
I senaste Komin-podden pratar vi nämligen om den annalkande våren och behovet att rensa och röja. Själv har jag just nu ett stort behov av att sortera ut och göra mig av med onödiga prylar både i förråd, skåp och lådor, det är just bara det att det ska bli av också - helst en dag när jag är helt osentimental och bara rensar ohämmat. Lyssna gärna på veckans avsnitt och dela med dig av just dina tips till ordning, här eller på Facebooksidan.
 
Mvh
S(p)ara (& förvara)
 
Foto: Sara Zetterström, Kom In-podden
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena N

Där sa du ett sanningens ord, man måste verkligen ha en total osentimental dag för att kunna rensa ordentligt!
Jag är också inne i den där röjaperioden nu.
För ibland känner jag bara en tyngd på mina axlar, och enda chansen att lätta på den är att göra mig av med en massa grejer. Sälja, ge bort, göra om eller något, för jag klarar bara inte av att kasta hela och fina saker.
Kram och en fin helg.
/Helena N

Svar: Känner igen mig såå mycket, jag måste verkligen mobilisera kraft. Har jättesvårt för att göra mig av med saker som är "bra att ha". :)
Trevlig helg!
Little Miss Fix It

2014-03-07 @ 10:35:33
URL: http://helenanygrund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback