Simplicity från Kalklitir

Igår lanserades den nya kulören Simplicity. Min bloggkollega Jannice har tagit fram den i samarbete med Kalklitir. Så kul, mer sånt! Jag har varit jättenyfiken på denna hausade kalkfärg hela året och var fast besluten att testa den i torpet. Med tanke på hur liten stugan är, dessutom med sitt sneda tak, så avrådde svärfar målaren vänligt men bestämt mig från att välja en känslig/fällande kalkfärg på ytor som utsätts för extra mycket kroppskontakt som när man tar sig fram runt takbjälkarna på loftet. Men nu, med en hägrande Hundraåring som ska få lite färg både här och där kan jag knappt bärga mig utan vill smälla upp denna smutsigt levande pastellkaramell ögona bums. Enkelhet alltså. Stort plus för de fina bilderna också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback