Colour of the year 2015 - eventet, första delen

Det är så mycket både jobb och privat att minsta nysning (nänä, alla höstbaciller, tänk inte ens tanken) riskerar att rasa de närmsta veckornas digra schema som ett välstaplat domino. Alltså var det liksom på vippen att jag ställde in göteborgsresan tors-fre men vad glad jag är att jag åkte! Tänkte därför dela med mig av eventet även till er som inte lyssnar på podden.
 
Nordsjö bjöd nämligen in ett antal bloggare till sitt event Colour of the year 2015. Vi samlades på hotell Scandic Rubinen på Avenyn (och det var ju såklart även där Hildur och jag spelade in senaste podden).
 
På dessa event så ser en liksom direkt vilka andra som är inredningsbloggare trots att det är första gången en ser dem. De bär med fördel svart, sticker på det ena eller andra viset ut från mängden (den mest utskjutande delen brukar vara ett canonobjektiv) och förutom ett nästan omedvetet intresse för miljön runt omkring (svepande blickar över tak och inredning, nypande i textiler) kännetecknas de även av att ogenerat kidnappa elkontakter på offentliga platser. Bloggverktyg och Instagram kräver ju sitt mobilbatteri.
 
Så efter att ha hälsat/nickat till ett tiotal okända men identifierade medbrottslingar i hotellkorridoren och nästan lika många bekanta, blev vi allesammans skjutsade till Lilla Götafors i Mölndal.
 
 
Redan vid minglet fick man en ledtråd och efter att ha lyssnat ohälsosamt uppmärksamt på konceptualisering med Pär Svensson från Stylt och en omvärldsanalys av Per Nimér från AkzoNobel (som Nordsjö är en del av) så var det alltså dags att få reda på vad de kallar den där lite smutsiga och urvattnade terrakottafärgen.
 
 
 
Copper Orange är färgen för 2015, och det var inte kärlek vid första penseldraget det var det inte, men den växer lite för varje dag så snart dyker den nog upp igen på en fixarblogg nära dig ska du se.
 
 
Jag tänkte bjuda på lite fler bilder från COTY15-eventet, men det får bli om ett par dagar när näsan är ovaför vattenytan igen, och där emellan tänkte jag faktiskt be dig som läsare om lite hjälp. I'll keep you posted.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback