Under surrlösa nät(ter), DIY - krypfri sänghimmel

Det finns många små favoriter i torpet, lätt hänt när man börjar från scratch med noga utvald inredning, och en av dem är sänghimmeln över vår dubbelslaf på loftet. Heta sommarnätter har den varit oumbärlig mot myggen som gladeligen surrat in genom vidöppna fönster och dörrar för att kalasa på svettiga människodelar utanför täcket. Nu på hösten/vintern när vi sover över på helgerna och jag haft en session med kakelugnen, och därmed väcker slumrande flugor som kryper ut ur springorna för att inte transpireras till döds, funkar den perfekt mot retligt killiga flugben och surr runt öronen. Supersmidigt att stänga den omlottsydda öppningen och därmed få en kryplös sängplats. Just nu ovärderligt.
Mvh Kaminkvinnan
 
Det är ett SOLIG insektsnät från IKEA (avsett för trädgårdsbruk) som jag minskade omkretsen på (genom att montera bort ett par av glasfiberpinnarna man formar till en cirkel) så att det fick plats mellan takstolarna på loftet. Resårrepet som blev över hängde jag upp nätet i vilket gjorde att jag kunde komma åt takkroken och ändå få nätet att fjädra tillbaka för maximal höjd. Dessutom riskerar man inte att ha sönder hela skapelsen om man trasslar in sig eftersom upphänget inte är stumt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback