Don efter person

För mig är en viktig aspekt i inredning att anpassa munnen efter matsäcken. Med det menar jag att inreda varsamt och utan att glömma bort skalet, själva huset. Vårt hus har stått emot väder och vind i över hundra år och därför känns det naturligare att använda massivt trä hellre än den modernare parketten, spröjsade fönster snarare än stora glaspartier vid en framtoda renovering/ombyggnad. Till och med en sån liten detalj som den analoga termometern vi nyss satte upp valde jag en som andas mer Hundraåring än de digitala varianterna. Därmed inte sagt att man måste gå all in på den nationalromantiska stilen som präglade tiden då huset föddes, bara att jag tycker man ska fundera lite extra över uttrycket och hur man balanserar olika stilar om man funderar på att mixa.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: emma

Det är verkligen detaljerna som gör helheten, och som avgör! Önskar jag hade öga för helheten :)

2015-02-10 @ 22:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback