Tavelpanik

Ni vet hur det är när man flyttar in i en ny bostad, eller när det är nytapetserat eller nymålat. Hål i väggen-ångesten som brukar infinna sig! I alla fall på mig. Nu är väggarna knappast i särskilt gott skick men jag har ändå svårt att få upp något på väggarna i Hundraåringen. Nä, istället ligger tavlorna i högar på golvet, eller står lutade i rader mot väggarna. Tavelpanik skulle man kunna kalla det. En fining har dock fått komma upp, på en befintlig spik, för jag tyckte bara att det var så sorgligt att detta underbara print legat i ett papprör sedan i mars. Så nu hänger den där, den lilla sjöjungfrutavlan Mermaids belong by the ocean från For good luck. Ska en vara petig bor vi ju vid Östersjön, vid ett sund. Men kust som kust tänker jag. 
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: .charlotta

Ha ha känner så väl igen det där :D Befinner mig själv i precis samma läge då vi flyttade till ny bostad för ett par veckor sedan. Det är alltid tavlorna som kommer upp sist (läs efter någon månad/halvår)

Vilken härlig grå/blå färg på sideboardens fronter!

2015-01-28 @ 17:58:16
Postat av: Petra

Men jaaa, samma här, väggarna är hela och rena här hos oss. Vi flyttade in 1/12. Men men snart så får vi väl upp det vi ska....

2015-01-29 @ 14:13:44
URL: http://frkarp.nu
Postat av: Kattis

Men hjälp vad ni ser ut att ha kommit iordning! BRA jobbat!! Måste vara för att du jobbar med det du gör. ;) Vi flyttade nån månad före er och hos oss är det inte alls lika piffigt! Hur gör du? Hade du redan en bild av var alla saker skulle stå, och hur varje rum skulle se ut?

2015-01-29 @ 22:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback