Vatten blir till vin eller hur det nu var?

Karaffer i all ära men jag tycker det är fint att servera bordsvatten i gamla flaskor, lätt är det att variera sig också. Diska bara i hett vatten och diskmedel och ta bort eventuella etiketter och folie från vin, olja eller spritflaskor och använd till dukningen, extra fint blir det om flaskan har en speciell form. Det senaste flaskfyndet gjorde jag från ett nytt rosé. Vinet var inte helt i min smak men flaskan däremot var tillräckligt tjusig för att klara sig från glasigloon och numera gör den oss sällskap vid middagsbordet och agerar även blomvattnare ibland. Återvinning modell gilla som dels tar till vara på befintliga material och dels ersätter ett nyinköp. Win-win även om jag likt antikrist snarare förvandlar vin till vatten.
 
Foto: Sara Zetterström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback