DIY - gammal stege som redskapsförvaring

Jag får ofta frågan hur man gör sitt hem personligt och det är ju inte helt enkelt att svara på för även om min spontana tanke är: -Välj inredning efter hjärtat så kommer personligheten på köpet, alltså genom att inreda hemmet med saker man tycker om, så är det lättare sagt än gjort. En mer handfast grej är att skapa nya saker av något som inte är avsett för ändamålet - den sortens återbruk är toppen för Moder Jord, det gör lösningen unik och i sin tur mer personlig eftersom det inte går att köpa en exakt kopia på ett stort varuhus.
 
En sådan grej är hängaren till köksredskapen hemma hos Lisa. När de lade om taket på ladan där Prostens Pizza huserar blev det en bit av takstegen över som nu alltså hänger bredvid spisen i köket och tillsammans med s-krokarna blir en juste väggförvaring. Jag spinner som en katt av lösningar som får mig att nyfiket fråga och det bjuds på en liten anekdot till svar. Stilmässigt passar det perfekt i deras lantliga kök. Urfint och personligt.
 
Foto: Sara Zettersrtröm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback