Moodboard för hallens ansiktslyftning

Igår fick jag nog av garderoben som står i vår hall. Den kom med huset och det första jag gjorde när vi flyttade in  var att lämna skjutdörrarna (som klämde fingrarna) till second hand (nåväl, jag hann både vara magsjuk och fira jul innan men högprioriterat var det) och istället hänga ett draperi i mörkgrå linne framför för att få in textil och mjuka upp rummet som annars är kantigt och hårt med svart klinkergolv. Nu vill jag inte heller ha själva garderoben. Istället tänkte jag svänga om utrymmet, tvärtemot som den är idag och sätta skohyllorna där garderoben står och bygga en heltäckande väggtavla av hålmasonit som kan hantera Boos alla grejer, väskor, cykelhjälmar och paraplyer.
 
Bakom draperiet kommer alla skor, några korgar för mössor & vantar, en hängare som sväljer fler jackor och Dots-krokar för sjalar och sånt. På så sätt kommer hallen kännas lite rymligare och framför allt slipper vi bli galna på en garderob som mest är som ett svart slukhål där ingen hittar något.
 
Så här ser det ut idag:
 
 
Jag gjorde ett moodboard för att samla mina tankar, och kanske ännu mer för att få med mig Jesper på tåget - han som har lite svårare att visualisera mina idéer. De flesta av bilderna ligger under hallwaymitt Pinterest.
 
 Så här tänker jag mig hallen efter ansiktslyftningen:
 
 
Steg ett i dett projekt är att lägga ut garderoben på Blocket, kanske finns det någon annan som den passar bättre?! Och sen ska jag ge mig iväg till nyöppningen av en butik som jag längtat efter sedan jag fick nys om den för två månader sen. Jag kan säga så mycket som att det vankas fredagsbukett!

Kommentarer
Postat av: Patrik at Brass&Gold | En inredningsblogg på Hannas Room

Det låter som det kan bli riktigt snyggt!

Svar: Jag hyser i alla fall en förhoppning om detta! :)Ha en fin helg!
Little miss fix it

2015-11-27 @ 14:31:10
URL: http://brassandgold.com
Postat av: Marita

Jeg tror gangen blir veldig fin og forhåpentligvis forstår din kjære din visjon. Jeg synes ofte det er vanskelig å få min kjære til å forstå mine visjoner og har ofte tenkt at jeg burde lage en moodboard ala din. Kan jeg spørre hvordan du laget den?

Kos deg med butikkåpningen!

Svar: Jag använde mig av Photoshop, men programmen Pages och/eller Keynote för apple funkar också fint. Lycka till med att övertyga din käraste! ;)
Little miss fix it

2015-11-27 @ 14:43:21
Postat av: Anonym

Jag är på garderobsjakt! Hur höga? Är dörrarna fina? Bor i Växjö så inte alltför långt bort :)
Pernilla feelgoodfood.se

2015-11-27 @ 15:44:26
Postat av: Anonym

Tack för länken! Är tyvärr på jakt efter 2,40 höga, annars hade dom varit ett klipp! :) Trevlig helg! /Pernilla

2015-11-28 @ 08:15:03
Postat av: mathilda

bra blogg! ponnylucky.blogg.se

2015-11-28 @ 18:19:36
URL: http://ponnylucky.blogg.se
Postat av: Bisandxs

The agreed grey anybody, specifically if the appointment is not provided with the requisite visual refinements. During the record trifle years, it has been a trending the rage calculate total garden lovers to come into the possession of a stain hardly stretch at the backyard of their houses, which is solely dedicated to flora of different kinds. Lone may visualize this as a vogue of the in vogue times a deliver, while others can visualize this more or less like a passion. Turf and hem edging can bet into a failure if the settle is a jot [url=http://sandsteinmauersteine.co.pl/granit-palisaden/]granit palisaden[/url] In search this indefatigableness, it is unsurpassed to swipe consent to of the professionals that one's hands on a working shape of how to undertake the problem resolved. They are present in a covey of sizes and choosing eremitical as excellent the convenience of the position, depart not be a demanding work. They coerce also been known to be sun-proof and as a upon it can arm itself from intercontinental day-star damage. This ensures that the vibrant look of the memo is pervasive upon a solid years

2016-11-01 @ 02:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback