Nytt i bokhyllan - Lek tillsammans

Vad gör man när hela stans barnomsorg har stängningsdag? Gömmer sig under en sten? Nej man tar ytterligare två ungar och deras gravida mamma i sällskap och drar till Ikea för att spana in den nye lekserien Lattjo. Vansinne tänker ni, oh yes. Men faktiskt så var det inte så hysteriskt som man skulle kunna tro (Yeah right).
 
Ekvationen hungriga barn (faktor A) och lekkollektion (faktor B) placerad direkt vid entrén (faktor C) (ja ni hör ju att gymnasiematten var länge sedan) gick sådär så vi hann bara en snabb utklädningsrunda innan första brytet kom och restaurangen behövde uppsökas. Jamen entrén och retaurangen har ju bara en rulltrappa emellan sig tänker du, hur krånglig var den där ekvationen på en skala? Ja för det första så var det mer tur än skicklighet att min lärare i Matte C råkade vara en riktig hottie så att jag överhuvudtaget närvarade och för det andra så kanske det var just därför, jag hade fullare sjå med att drömma om honom än att träna på andragradsekvationer, som inte så mycket fastnade.
 
Var var jag? Jo just ja, Ikeas planlösning. Kalmarvaruhuset är tillsammans med Karlstad- och Haparanda typ de enda som är i enplan vilket betyder att en måste släppa runt barn, mormor, katt (insert valfri mer eller mindre samarbetsvillig familjemedlem) genom he - ela möbeldelen innan det serveras mat. Suck.
 
Men tre timmar bland köttbullar och diverse kulramar och interaktionsspel gick alldeles utmärkt att slå ihjäl kan jag säga. Därför blev det bara en ynka liten bok från den nya lekserien som följde med hem innan det var dags för kvällsaktiviteter. Jag hann inte få med mig en från entrén i den allmänna svälten men hittade den så i en kundvagn på avdelningen för husgeråd. Jag svär det var en som personalen samlat ihop prylar på villovägar i (de flesta hade nämligen prislappar) för att köra till sin rätta plats, inte någon helt random pappas som förtvivlad skulle upptäcka i kassan att hans bok var borta. Boken kostar förresten blott 79 kr med familykort (179:- utan).
 
En bok full med lekar in da house alltså. Det hade varit fint om det varit stängningsdag på föris idag istället så vi hade haft något att göra och inte behövt åkt till Ikea tillsammans med alla andra dårar...
 
[ o ]: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Pia

Stängningsdag. Vilket toppenord!

Måste bara säga att jag ÄLSKAR IKEA! Världens bästa lekstuga för mina killar (3 och 4 år). Mat som de älskar och leksaker de känner igen. Perfekt. Men bor 5 min från närmasta IKEA så kan åka dit kvällstid utan problem. :-)
Så jag tillbringade "stängningsdag" med att skruva ihop ett tidigare inköpt IKEA bord med killarna istället för att faktiskt vara där.

2015-10-27 @ 13:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback