DIY - betongfront på badkaret

Alla som bor i en hyresrätt vet hur trista de klassiska badkaren i plåt ser ut, en vit klump med ofrånkomlig försänkning i fronten. Eller? Via instagram sprang nämligen mitt scrollfinger över kontot Rolfsdotterdesign. Emmy gjorde en budgetrenovering hemma hos sin mamma där hon klädde badkarsfronten med dekorplast från mellmine.se och voila! En betydligt mer stylish modell av badkar blev det när hon sträckte betongliknande vinyl över fronten. För att få ett snyggt resultat gäller det att trycka bort all luft så det inte blir bubbligt. Själv brukar jag först spraya ytan med såpvatten och använda en liten gummiskrapa när jag fäster vinyl på större objekt. Live fast DIY young som jag brukar säga.
 
Foto: instagrambild lånad med tillåtelse av @rolfsdotterdesign

Kommentarer
Postat av: Josephine

Snyggt! Nu har jag inget badkar men jag ska definitivt komma ihåg det här i framtiden.

Svar: Ha-ha! Detaljer, detaljer...
Little miss fix it

2015-09-15 @ 20:01:54
URL: http://pionblomsteratelje.blogspot.se
Postat av: Mli

Jag avlider lite vad fint! Har hon alltså lagt detta på försänkningarna? Jag får kolla i dina länkar, tack för dom 😘

Svar: Vad jag förstår det så har hon sträckt vinylen över försänkningen ja.
Little miss fix it

2015-09-15 @ 21:30:17
Postat av: Patricia

Så himla snyggt!! Men går plasten att plocka bort sen, för hyresrätter får man väl inte ändra utan att kunna återställa? :)

Svar: Plasen går att dra bord, av ålder blir den dock skör och det kan bli pilligt. Limmet kan även med tiden "bränna fast" i underlaget men brukar gå att få bort genom att gnugga matolja på det och torka bort med en trasa. Man lever bara två gånger ;)
Little miss fix it

2015-09-16 @ 16:50:10
URL: http://patriciajeppsson.wordpress.com
Postat av: Anonym

Länken till dekoren funkar tyvärr inte. Så snygg! Vill klä in sidan av kylskåpet.

Svar: Den funkar men det verkar ju som att just den mörka betongvinylen är slut och ersatt med ljusare. Kanske går att få företaget att ta in den igen?
Little miss fix it

2015-09-18 @ 10:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback