Lampan som hägrar

Något som står högt upp på prioriteringslistan är vårt blivande hemma-kontor. Mycket viktigt eftersom Kärleken ska jobba hemifrån mot firman som stannar kvar i Visby.

Jag hittade ett fantastiskt skrivbord på second hand, ett riktigt direktörsbord faktiskt, som jag skall renovera. Som pricken över p:et tänker jag mig lampan som jag suktat efter i så många år; Heron från Luxo.

Formgivning så det stänker om det!!

Jag har ju alltid sett att formen är en stiliserad fågel, men det var först när jag såg namnet som jag förstod vilken fågel det faktiskt var:

heron ['her(∂)n] s zool. häger

I våras gick jag en söndagspromenad längs med Nyköpingsån och där stod han, Heron, ståtlig som få och vacker även på bild.

image227
Fotot: luxo.se och Little Miss Fix It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback