Magazine i mazzor!

Jag har nästan så länge jag kan minnas prenummererat på tidningar och magasin. Från början Kalle Anka för att sedan med ålder och intresse övergå till Min Häst, Penny, Spirou & co, Veckorevyn och Elle. Det var väl där i tonåren någonstans som det från "tjej-Elle" övergick till Elle Interiör.

Inredningsmagasinen brukar dimpa ner i lådan titt som tätt men eftersom jag numera, p g a jobbet, bara är hemma på helgerna och det av diverse anledningar som släktträff och avskedsfest dröjt två hela veckor sedan sist så fick jag mig en smärre överraskning [läs chock] när jag kom hem med båten inatt...

På köksbordet låg det inte mindre än fem [5!] rykande färska [nåväl] tidningar till mitt förfogande!

Elle Interiör [min gamla vapendragare], FORM [kompis sedan studietiden, bra att hålla sig uppdaterad], KONSTVÄRLDEN & disajn [ett wild card sedan några år], md - International magazine of design [en lyxig svindyr historia på tyska som hänger kvar sedan tiden i Wismar], och slutligen Sköna Hem [feelgood känsla i hela magen]
[PLAZA Interör, Kreativa Kvinnor och favoriten Residence hamnar i hemmet via veckohandlingarna på MAXI.]

Åhh jag nästan hoppas att Kärleken ska sova riktigt länge idag och jag bara kan vältra mig i alla dessa blanka underbart doftande sidor vardagslyx!!

Jag har alltid vårdat och varit rädd om mina leksaker och böcker/tidningar och ända sedan den där första Kalle-tidningen 1984 har jag sparat på mina magasin för att kunna njuta av dem om och om igen. Tidigare kunde jag inte skiljas från en endaste en och ve och fasa om den gick sönder eller någon mindre nogräknande kusin ritade i dem!!
Idag ser jag istället användbarheten i ett kreativt verktyg och att klippa ut en härlig inspirationskälla känns inte längre främmande. Även om jag ännu inte tillämpat det i praktiken... ;-)

Eftersom flytt hägrar är det dags att så smått börja organisera upp hemmet och rensa lite. Med mig hem hade jag ett gäng PAPPIS. Så himla billig och perfekt för magasinsamlaren!

Vilket inredningsmagasin skulle Du inte drömma om att kasta?

image226
Bild: ikea.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback