Julen i bilder

Efter en lååång julledighet från bloggen sitter jag nu åter framför tangentbordet. Frånvaron var från början inte självvald eftersom bilduppladdningen strulade, men sen, ja då tog helt enkelt julhysterin över.

Efter en helg fylld av pyssel, julklappsinköp och festliga avsked tog Jesper och jag den fullpackade bilen, samt kusin med sambo (all cred till Volvo, som lyckas göra lilla minibilen C30 såpass rymlig..) och körde upp till vårat ursprungs Sörmland. Dagarna som där följde innebar en natt på varje ställe och om jag säger att vi var borta i sex dagar kan ni ju räkna ut hur många orter/släkt/familj/vänner som besöktes och hur många gånger vi blåste upp luftmadrassen (gällande madrassen "skarvade" jag lite, vissa ställen erbjöd enormt mycket husrum och egen säng...).

Julfirande på två ställen, midnattsmässa i Nyköping, inflyttningsmiddag i Kvicksund, släktträff i Malmköping, mellandagsshopping och syskonhäng i Norrköping... allt i en härlig blandning. Inte undra på att vi kom hem lite utmattade.

Här kommer några bilder från veckorna som varit; Julpyssel med bl. a kokbok av underbara Leila. Om inte annat fantastisk kvällslektyr - A piece of cake - köp den! Årets adventsljusstake med sina spinkiga röda hjärtan, egengjorda ljus i sötsöta kaffekoppar, det traditionella julkortet - vi tioårsjubilérade, detta år som Arn, julklappsspelet - presenthysterins räddning! Svärfars årliga pepparkakshus och bästa gå-borts-kvasten tulpaner. Sista bilden från (för mig nya) kvarteret Knäppingen i Norrköping där många härliga inredningsbutiker och fina fiket Bagarstugan ligger. Detta fik med skitsnygg logga och mysig miljö i flera våningar hade dessutom sju härliga ljuskronor från IKEA hängande i trädet på uteserveringen, tyvärr fick jag inte se när de lyste.

Foto: Sara Zetterström

Kommentarer
Postat av: Martina

knäppingsborg är så mysigt:) Och ännu mysigare när det är mörkt.. eller varmt o somrigt;)

2009-01-01 @ 22:57:55
URL: http://rum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback