Hem ljuva hem

Nu är vi hemma igen, de 20 dagarnas semester är till ända och vardagen kom tillbaka över en natt. Men det var bara roligt. Fem dagar innan hemresa kom jag på mig själv med att längta till jobbet! Jag tror att det är ett tecken på att man har haft en tillräckligt lång och givande ledighet?!

Första dagen tillbaka på jobbet var det bara att ta sig an och påbörja planeringen av sommartemat i varuhuset. Fullt ös  på en gång, jättekul! Åhh det kommer så mycket fina nyheter 1/4 och sommarsortimentet andas rinnande glassar och härliga trädgårdsstunder.

Solen som skinit de senaste dagarna har väckt vårkänslorna i mig och jag måste medge att jag inte jublade över det centimetertjocka snölagret som hade förvandlat omgivningarna under natten. Kallt är det också. Ha ha, jag pratade med min pappa igår och vi fnissade lite åt hur känsliga vi blivit. När jag var liten var vi ute många många timmar i slalombacken fast det var -20° och nu dör vi nästan av ynka fem grader kallt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback