När jag blir stor...

Ända sedan jag som liten såg filmen Flashdance [min moster var en riktig busmoster som lät mig göra mycket roliga saker när hon var barnvakt... t ex. laga mat på vad jag ville, och kolla på vhs]. Alltså, ända sedan jag var tre äpplen hög har jag velat ha en annorlunda bostad.
När jag sen som 10-åring såg Maybe baby göddes drömmen än mer att precis som både "Alex" och "Darcy" bo i en lagerlokal. En gammal kyrka, kvarn, posthus, mejeri.. ja vilken häftig byggnad som helst egentligen, bara den andas säregenhet och historia, skulle också gå bra!

I senaste numret av Residence får man kika in i fam. Eklunds hem, gamla slakteriet i Ulricehamn, och gissa om jag drömmer vidare...

image308
Bild: montage av foton ur residence 2/2008

Kommentarer
Postat av: Anna

Stora lagerlokaler är typ det finaste man kan bo i. Eller, det och vindsvåningar med grova bjälkar i taket :)

2008-03-11 @ 21:49:03
URL: http://annamaartensson.blogg.se
Postat av: :.sara

Haha... vilken tur att jag i väntan på min lagerlokal bor just i en vindsvåning med grova bjälkar i taket då... ;-)

2008-03-11 @ 22:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback