Här spirar det

För ett par veckor sen köpte jag burkkryddor på IKEA, och då menar jag inte vanliga torkade burkkryddor utan en burk (ett drivhus) innehållandes en jordpuck och en påse frön. För mig som har hopplöst ogröna fingrar är det optimalt att allt är serverat och jag bara behövde tillsätta lite vatten och peta ner de små fröna. Jag hade gärna sett dem i en snyggare kruka förstås, men det får man inte för 19:-. Jag har blivit en riktig hönsmamma och vakar över mina små skyddslingar och nu står persiljan här och spirar bredvid basilikan och onekligen är det häftigt att se hur de växer mer och mer för varje dag.


Foto: Persiljebebisar, Sara Zetterström, Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Anna - frk Oliv

Jag köpte en burk med gräslök som står i ett fönster och gror. Än så länge har bara ett par strån kikat fram ur jorden. Jag är bekymrad.

2009-04-07 @ 21:03:53
URL: http://frkoliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback