Masion Belle - under för sambolivet?

Något man kanske inte tänker på är att ordning och renhet nästan är en förutsättning för inredning och inspirerande miljöer. När kom du senast in i ett smutsigt hem och kände "åh vad inspirerande det är här"? Överpedantiska hem kan visserligen få motsatt effekt men lite lagom städat, ordningsamt och rent skapar liksom per automatik en behaglig upplevelse.

Om det är något som kan få mig och Jesper på trist humör så är det städning. Oftast måste vi (läs jag eftersom det är jag som mår bäst av det sprillans nystädade tillståndet här hemma) börja ett par dagar i förväg och hinta att "nu borde vi snart städa", eller "på onsdag städar vi va?" eftersom ingen gillar det infaller det nämligen sällan spontant eller utan ett tvångsmässigt rättvisetänk, nej ingen av oss skulle i någon större utsträckning acceptera att städa medan den andra gör något roligare (tränar, bloggar, kör mc etc.).
 
Vi har under årens lopp utarbetat en städstrategi för att skona vår relation så gott det går men på senaste tiden har jag ändå märkt att det tar emot mer och mer och den där städtorsdagen varje veckan har snarare blivit sporadiskt förskjutet till var 10-12:e dag, och då är det för att jag inte står ut med dammkänslan längre. En av anledningarna kan vara att vi inte hittar vår favvostädskiva (bortstädad?). Förutom att köpa en ny städskiva så har mina tankar gått till de vackra flaskorna med miljövänligt skurmedel i Maison Belle-serien från Isabella Smith. Jag tänker att det skulle vara roligare att städa om den trista plastflaskan med den artificiella doften byttes ut mot dessa fina, som finns hos Cosas. Faktiskt så är jag nästan redan övertygad om att de skulle hjälpa.

Har du testat? Är Isabella Smith i själva verket namnet på en relationsterapeut?

Foto: från cosas.se, redigerad av Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Inte provat dom produkterna och städning är som sagt roligast när den är klar. I rättans namn är det nog Christer som städar mest här hemma medans jag plockar mer, fast det är väl också en form av städning.

2009-04-21 @ 00:00:35
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Kattis

haha det blir intressant och se om det fungerar, en relationsräddare i nöden. Om man har de rädda grejorna kan städningen bli riktigt trevlig.. eller efteråt är det iaf riktigt skönt att det är gjort!! :)

2009-04-21 @ 12:47:42
URL: http://frystaapelsiner.blogspot.com/
Postat av: Mia

Kan du inte ge lite mer pysseltips? :)

2009-04-22 @ 16:45:58
Postat av: :.sara

Mia: Vad kul att du gillar pyssel, jag ska försöka få in mer pysseltips i bloggen.



Betr. Maison Belle... Jag tror att det blir en beställning i helgen :-)

2009-04-24 @ 09:02:58
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hej! Har just hittat din blogg och bläddrar bakåt i tiden bland pyssel inläggen. Jätteinspirerande!



Jag och min sambo hatar att tvätta, vi har en allmän tvättstuga i källaren. Så vi kom på den strålande idén att alltid dela på en flaska skumpa när vi har tvättstuga, gör det hela mycket trevligare! Och så lagar vi lite extra god mat. :) Men det funkar bara så länge man inte har barn och kör en tvättmaskin om dagen.. hehe

2012-02-09 @ 13:57:42
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback