Little Miss Fix It's årskrönika

Det gångna året sammanfattningsvis:


årets resa: vi inledde året med att åka till Thailand i tre veckor. oh my vad jag gillar turkosa vatten!
                                                       

årets bok: från två skilda kategorier romanrökaren Snabba cash av Jens Lapidus och kokboken A piece of cake av Leila Lindholm.

årets never-ending-story: direktörsskrivbordet jag köpte till Jesper sommaren 2007. det är stort, det är trasigt, det är så otroligt mycket förutom färdigt. slipningen är halvvägs och jag vill inte ens tänka på målningen, men någon gång ska det stå där, vitt och alldeles underbart!


årets present: min fina kamera Nikon D80. vad vore bloggandet utan bilder?

årets låt: Duffy med Mercy. jag har haft den som mobilsignal sedan i maj och blir fortfarande lika glad av den.

      

årets film: Sex And The City. och visst höll den måttet!!

årets skiva: Amy Macdonald - This is the life. varenda låt är bra och svänger fint i kroppen när jag cyklar till jobbet.

årets bästa: jag och Jesper gifte oss på kanske en av årets vackraste dagar. mycket kärlek & många pussar!


årets sämsta: Jespers brorsdotter Allie som föddes alldeles för tidigt med all den oro det innebär. Nu har familjen äntligen fått flytta hem och hon är definitivt en liten fighter.

årets bloggmoment:
när jag skaffade en separat bloggmejl som jag öppnar med barnslig förtjusning och möts av läsarnas kommentarer. utan er skulle det inte vara ens hälften så roligt att blogga! Kommentera mera!

årets plagg: min gröna brudklänning. så söt, så annorlunda, så jag. äsch.. det där kom ut lite fel hi-hi.

årets visdomsord: "lyckan står den djärve bi", så skrev vi på ringarna. en liten påminnelse om att man inte ska vara feg heller.


årets skräll: att vi gifte oss. usch vad jag tjatar men i april visste vi inte ens att vi skulle göra det. sen bestämde vi att vi skulle gifta oss på min 30-årsfest. allt gick i ett flygande fläng och den största skrällen är nog att jag lyckades hålla det hemligt hela tiden. moi - pratkvarnen liksom.

förhoppningar för 2009:
förutom att alla nära och kära ska få vara friska hoppas jag att 2009 blir året som kännetäcknas av förändring. förändring i positiv bemärkelse. jag hoppas att blogglusten finns kvar och att jag kan prioritera så att jag hinner ägna mig mycket åt det jag tycker är allra roligast så som inredning & pyssel!! förhoppningsvis hinner jag rita en hel del också, dessutom ska jag verkligen prioritera att slutföra min nya bloggdesign och bli bättre på att besvara kommentarer...

GOD FORTSÄTTNING ALLIHOP, VI SES 2009!

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Vad roligt att se foto från ert bröllop. Ni var verkligen jättefina!

2009-01-02 @ 02:31:09
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Designtjejen

Vilka fantastiska bilder!! Och vilka underbara bröllopsbilder!! Så vackra!

Kram

2009-01-02 @ 16:24:55
URL: http://www.tv4.se/designtjejen
Postat av: Sara

Tack söta ni! Efter en genomgående ganska regnig sommar så hade vi sån ofantlig tur att vi gifte oss just den dagen solen strålade som mest! Man kan inte tro att bröllopskyssen skedde 20.00

2009-01-02 @ 19:07:52
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Johanna.B

Ert bröllop måste vart ett av de vackraste! Så vill jag också ha det den gång det är min tur. Din klänning är helt underbar, så perfekt söt!



Kram

/Johanna

2009-01-02 @ 22:14:03
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: hemmabloggaren

Vilka härliga bilder! Ang din fråga om bilden på min blogg, jag har kört Acid action på den plus dragit i lite spakar hit å dit. God fortsättning förresten, kram.

2009-01-02 @ 23:15:45
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: maybe*mej

Halloj. kul att du gillar mina foton. Jag använder ofta olika makron/actions. gå till din händelsepalett där du även har dina makron. Gå in på fliken högst upp till höger och läs in nya makron. Där hämtar du det makrot som du tidigare har köpt/fått och laddat hem.. sen hamnar den bland dina makron i din palett. ställ dig på det makrolagret som du vill köra på kortet och klicka på playpilen längst ner i den paletten. Då utför datorn en massa saker med ditt kort utan att du behöver göra något. När du har hållit på med detta ett tag märker du att du nog vill gå in och ändra på olika inställningar själv men detta är en bra start. Innan jag lägger på ett makro så går jag in på nivåer och ljusar upp bilden lite sen går jag in på kontrast och ändrar där också tills jag är nöjd. Ett tips är att gå woopsiedaisys fotoshop kurs. Hon har just kört igång en och det kostar 500 kr... Den är jättebra. Här har du info.. nu står det juli men strunt i det.. Det är samma info som gäller nu som den kursen som jag gick...



http://mikaelarudhner.blogspot.com/2008/06/photoshopkurs-i-juli.html



ha det gott och god fortsättning.

/maybemej

2009-01-03 @ 11:35:40
URL: http://www.maybemej.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

God fortsättning och vilka härliga bröllopsbilder! Jättefin klänning!

2009-01-03 @ 14:31:31
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback