Rekonstruktion - Anna Odell

Det har varit lite tyst här på bloggen och det har sina randiga skäl, inatt följde jag för första gången en NHL-match och det var ju inte vilken match som helst utan den sjunde och avgörande finalen i Stanley Cup. Svensklaget Detroit Red Wings mot Pittsburgh Penguins. Matchen var spännande till sista sekund men dessvärre fick Detroit inte lyfta bucklan. Detta innebär också att mina vänner L & C inte kommer att dricka champagne ur nämnda pokal som det var tänkt när L's kusin gifter sig i sommar. Besvikelsen var total (bland oss som inte somnade, Jesper och C intog vardagsrumsmattan ganska snabbt) och som nyfrälst (hockey på den nivån är otroligt spännade!) kom jag i säng någon gång efter 05 imorse...

Idag är det regntunga skyar, riktigt sitta-på-ett-fik-och-mysa-väder men först ska jag iväg på vernissage på Kalmar Konstmuseum, det är den omdiskuterade konstfackseleven Anna Odell som ställer ut sitt examensarbete Rekonstruktion. Jag har inte full koll på hela "konstfacksskandalen" men hoppas på en intressant utställning.

Trevlig lördag allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback