Man kan väl få drömma lite...

Igår skrev jag ju att vi led av beslutsångest om vi skulle köpa en tavla eller inte, men den ångesten är borta. Vi hade funderat lite fram och tillbaka vad vi kunde tänka oss ge för tavlan och var eniga om att ".ja..jo... 7000:- kan vi väl sträcka oss till". Tilläggas kan att priserna i utställningsprogrammet varierade väldigt från 2 500:- så vi tänkte att det kan kanske ändå vara rimligt. När galleristen äntligen ringde upp så pratade jag med henne lite om ditten och datten angående utställningen och jag förklarade sen mitt ärende och vi såg till att vara överens om vilken tavla det gällde (inte lätt att hålla reda på 400 st!).
Dialogen löd;

S: vi skulle vilja ha offerten på nr 114.
G: ja, den är ju i slutet av sin upplaga så nu har den gått upp rätt mycket i pris... den ligger på 7000...
(S: Jess!! det är ju inom ramarna (så att säga..)
hinner jag tänka.)
G: ..euro, plus avgifter.
S: Ha-ha-ha, (nervöst skratt men hinner samla mig lite), ja det var ju en hel del mer än vi hade tänkt oss så då hamnar nog "Ägget" högre upp på "femtiotusenplus-önskelistan"...

Hmmm.. ca 83 000:- alltså. Jesper, vad sägs om en tavla stor som ett toalock istället för en ny motorcykel??

              
Foto: Sara Zetterstöm/Little Miss Fix It (fast det fantastiska motivet har Anton Corbijn tagit)

Kommentarer
Postat av: Anna

Yikes!



Härligt att se att du fått ny inspiration till bloggen iallafall! Keep up the good work! :D



Anna

2009-05-25 @ 17:08:19
URL: http://totti.wordpress.com
Postat av: Krutrutorna

Det var banne mig inte illa! Shit...



Tack för en rolig blogg, vet inte hur jag fann din blogg... men gemensamma vännen Anna är ju här med så jag är i gott sällskap.



Kram Lisa

2009-05-26 @ 00:34:23
URL: http://www.krutrut.com/
Postat av: Sara

Anna: tack för pepp, det gillar jag, dessutom gillar jag att du drar hit dina kompisar också! ;-)



Lisa: nä du det gäller att hålla drömmen vid liv... Tavlan är dock verkligen något alldeles extra, det är artisten Björk som ligger med uppblåsta kinder i sin prinsessbakelse.. men smakar det så kostar det ju som sagt!

Tack för berömmet fresten, du är jättevälkommen tillbaka!

2009-05-26 @ 21:20:48
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

83 000:- Ojoj, fast som sagt det är ju Anton Corbijn.

2009-05-26 @ 23:41:25
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback