Näsduksträdet blommar

Igår skulle jag gå förbi rådhusets innergård och beundra näsduksträdet som ryktades stå i full blom. Döm om min förvåning och besvikelse när porten var stängd och låst. Som tur var fanns det ett nyckelhål att kika, och till och med knipa åt sig ett foto av skapelsen, igenom. En kvartett pensionärer stannade med bilen och fick liksom jag buga sig och kika genom det lilla hålet. En farbror lärde mig att det tydligen endast finns fem utav dessa träd i Sverige. Åh vad jag känner mig lyckligt lottad som kan njuta av blomningen i just min stad, för är det inte gudomligt så säg och man förstår ju precis hur det fick sitt namn!


Foto: Sara Zetterström/Little Miss Fix It

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej Sara,

Vimal tipsade mig om din blogg, den är verkligen superfin!

Vad roligt att se asken med körsbärsblommor från butiken och vilken fin bild du hade tagit på den. Får jag använda den på min blogg? Jag länkar tillbaka såklart.

Ha en bra dag!

Anna-Karin

2009-05-25 @ 02:17:27
URL: http://www.seagren.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Sara Du får kika in hos mig för jag fotade ett i Botaniska igår. Det är väl ett relativt ovanligt träd i Sverige men fler än fem tror jag nog att det finns. Botaniska har iallafall två exemplar.

2009-05-26 @ 23:30:22
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback