Även jag är biten - New Moon i kväll

Vad roligt det är att så många nya besökare har dykt upp här på bloggen - välkomna! Och tack för alla peppande, trevliga, gulliga och motiverande kommentarer. Ibland hinner jag inte att besvara alla personligen men ni ska veta att jag läser dem och uppskattar dem enormt mycket (utan er hade det ju inte varit mycket till blogg...)!!

Jag vet inte vad det är, kanske novembermörkret, men den senaste tiden vill jag bara krypa upp i soffan, tända ljus och läsa härliga böcker. Jag har nämligen en låå-åång to do-list med större och mindre inrednings- och pysselprojekt och det brukar vara högt prioriterat hemma hos Little Miss Fix It, men just nu lockar annat. Jag kan även ha gått och blivit vampyrbiten. Det var en intressant artikel i förra söndagens SvD som träffade mig; "De har heltidsjobb, småbarn och universitetsexamen. Och de är besatta av tonårsserien Twilight. Vad får kvinnliga 70-talister att falla för förälskelsen mellan 17-åriga Bella och vampyren Edward?" Inte så att jag är besatt (eller har barn) men sedan jag av en slump såg filmen Twilight i våras (vampyrfilmer och dyl. är annars ett stort NO-NO för mig) har jag nu snart även läst de två första böckerna och strax ska jag och tre andra kvinnor i 30-årsåldern gå och se film nr 2 - New Moon. Ja, vad är det då som förtrollar så? Jag är ju en hopplös romantiker och för min del stavas det i alla fall K-Ä-R-L-E-K! ♥


© Sara Zetterström, Little Miss Fix It 2009

Kommentarer
Postat av: Åse

Jag håller fullkomligt med, jag vill inte heller ta mig ur soffan på mina lediga dagar. Det är absolut mörkret som gör att man blir hängig!

Kram

2009-11-23 @ 19:17:19
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Anna-Karin

Appropå vampyrer så surar jag över att jag inte kunde hålla mig och redan kikat igenom även säsong två av True Blood.

2009-11-28 @ 23:03:14
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback