Pysseltips - gamla tapetböcker

På hemvägen cyklade jag förbi en lokal färgaffär, som jag brukar få gamla tapetböcker av, för att kolla om de hade något utgående. Två utgående kataloger fanns och jag tyckte att i alla fall den ena var något att ha. Små snuttar tapet är perfekt för den som gillar att pyssla. Födelsedagskort, origami (vissa saker som inte kräver tunnare papper), etiketter, tavlor, kuvert, bokomslag eller presentpapper är bara några av allt som man kan använda tapet till. Tyvärr är ju många av de utgående tapeterna ganska oinspirerande men då kan du göra som jag och fråga en målare om överblivna rullar istället, då kan man få tag i lite roligare varianter. Istället för att det kastas blir det pyssel, nytta och nöje förenat liksom.


Foto: Sara Zetterström


Kommentarer
Postat av: Tina

Röverblivna Rullar - skojsig allitteration det blev :) Ska höra med målarn på Vallsjön om han har nå´t röverblivet så kanske även o-pyssliga jag kan hitta på nåt. Kram kram

2009-09-11 @ 23:26:18
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Den bjuder jag på ett litet tag du Tina Kusina, men imorgon (idag) kommer språkpolisen att rätta till skrivfelet, allitteration eller ej ;-). Hälsa Vallsjönsmålar'n. Kram!

2009-09-12 @ 00:35:10
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/
Postat av: Hildur - fixa&dona

skratt Inga kommentarer! ;-) Hoppas du hade en trevlig fredagskväll! Det hade jag, dock sen. tröttt Den tapetkartan känner jag igen. Mycket väl... Men gamla kartor får aldrig följa med mig hem. Är tokless på tapeterna när kollektionen är utgången. Kram på dig!

2009-09-12 @ 10:58:52
URL: http://www.kanal5.se/fixaodona
Postat av: Sara/Little Miss Fix It

Hildur: Otränad småbarnsmorsa alltså!! (säger tanten som var hemma 00.20 ha-ha) Kvällen var toppen men jag valde visst att lägga min trötthet redan i under festligheterna (var det inte jag som snacka om massa fredagsenergi??) och inte dagen efter så att säga :-). Nej, tyvärr är det ju mest aptrista kartor som kastas och ser man de varje dag så blir det ju snarare en lättnad när de äntligen utgår. Kram kram

2009-09-12 @ 16:16:42
URL: http://littlemissfixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback